Grønne Aktier — August 2021
-
HVIS og såfremt de opnår POC her i år, så ser jeg bestemt også mulighed for kurs 90 i løbet af 22. Hver fabrik tilføjer en NPV på 25-30kr. Og BASF har meldt ud de skal træffe beslutning indenfor 12 mdr. plus Esbjerg. Så er vi deroppe
-
Man ser også ofte en aktie stiger op til en vigtig begivenhed. Det kan ikke holdes hemligt m.h.t hvordan PoC skrider frem så jeg forestiller mig vi er over 35 nok når PoC kommer i hus. Shorts bliver lukket når de har kørt uden problemer 4-5 dage og folk begynder, at købe med arme og ben
i en verden med mobil telefoner kan en 7 dages PoC test ikke holdes hemlig for markedet -
Jeg ser det ik helt på samme måde. Selvom der er flere der ligger og kredser rundt om fabrikken nærmest dagligt, så har jeg svært ved at se hvorledes man udefra præcis kan bedømme hvornår POC testen starter. Den kan i princippet være startet sidste fredag. Og de ansatte har helt sikkert fået en kæmpe mundkurv på og fået forklaret hvad insider oplysninger betyder og kan straffes med.
-
Med 90% driftstid (som er barrieren) så må linjerne stå stille i 17 timer hen over en uge. Men om de står stille 15 eller 19 timer kan ingen udefra se og bedømme
-
Og vil gerne tro QF sender meddelelse ud indenfor 24 timer af opnået POC test. Netop fordi de ved der er SÅ mange der prøver at opsnuse det at de bliver nød til st få det asap ud
-
Muligt jeg drager de forkerte konklusioner, det er sket før
og det kommer til, at ske igen. Kan dog komme med mange eksempler fra "The Real Worls" Har arbejdet med diverse projekter worldwide i over 30 år som både projekt leder, konstruktions chef, site manager m.m og detaget i mange test og commisionerings test inklusiv 7, 14 og 30 dages test af anlæg. Selv om disse tests er hemlige er der masser som ved hvor langt test teamet er i testen. Test team på projekter i 500mil kr klassen kan være -
kan bestå af +20 mand som alle ved hvar langt man er i testet og de kommunikere med familie, venner m.m. Der er folk fra hovedkontor i som ringer til projekt leder og vil opdateres og mange på hovedkontor ved også hvor langt man er i testen. Om Qfuels folk har fået en speciel stram mundkurv på skal jeg ikke kunne sige. Tror dog ikke på de kan holde det 100% hemligt baseret på +30 års projekterfaring i udland.
-
og det med at Danske Banks andel på Top 20 skulle inkludere 1000vis af private lyder ikke korrekt for så skulle Nordnet jo også være inkluderet i Top 20 ???? Derfor konkludere jeg stadig, at det er et positivt signal, at top 20 støvsuger flere aktier som de "narre" fra de mindre. Men fint hvis nogen kan informere hvis det er forkert konklusion og uddybe fordan det ellers skulle forholde sig
-
Men er med på Danske Bank kan have Qfuel i f.eks deres "Globale Aktier Plus" pulje. På samme måde når Blackrock, som af og til har over 5% i Genmab, er de 5% ikke ejet af en mand men de 5% ligger i en ETF eller fond som der kan ligge 10.000vis private bag. Det er dog den EFT bank ansvarlige trader som bestemmer hvornår der skal sælges eller købes i fonden/ETFen. Helt normalt det er en kursdriver når Blackrock informere de er over 5% i Genmab og modsat når de går under. Så deeeet - over and out
-
Nordnet er netop også på top 20 listen ????
-
Det er det jeg har fået at vide de er af en stor proff. Så meget af det kan vi ikke rigtig bruge til noget
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind