Grønne Aktier — Juli 2021
-
Helge jeg kan se du har fået adgang til finansavisen, hvilket ikke er lykkedes mig (af få godkendt en profil) Vil du evt smide en kommentar i deres QF debat og linke til min kommentar?
-
Linket jeg smed ovenfor virker desværre ikke. Man skal selv gå ind i Debatten her på PI for at finde mit indlæg om QF
-
Det er netop der hvor QF teknologi adskiller sig. At de kan klare en meget mere "forurenet" mængde råplast og lave det til olie
-
Det er netop det vi gerne vil forsøge at undgå. Det spare ret så mange tons co2 hvis det kan genbruget.. Godt 50% reduktion i forhold til ny olie der pumpes op af undergrunden og skal igennem giga raffinaderi der er særdles energislugende
-
80% af plastiken ender som olie, 10% som gas der bruges til at drive værket og de sidste 10% bliver aske som bla kan bruges i cement produktion
-
BASF er som sagt strategisk partner. Udover de er den største investor, så har de ret mange teknikere udsendt til Skive og Norge for at få fremstillet den rigtige kvalitet olie de kan bruge som "virgin" oil. og BASF har modtaget den første tankfuld og sagt go for kvaliteten
-
Og siden hen fremhæver de nu QF som en vigtig brik i deres "grønnere" fremtid
-
LEGO var ude for ete par mdr siden at fortælle omverden at de har udviklet en nu patenteret ny prototype fremstillet af brugte plastikflasker. De har dog ikke fortalt hvem leverandøren var. Det er dog umiddelbart min opfattelse det ikke er QF da PET er en af de få typer der mig bekendt blier sorteret fra i deres process
-
Det er på affaldet der er den afgift. Ikke på fremstillingen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind