Grønne Aktier — Juli 2021
-
De skriver også direkte fuld drift på 4 linjer nu er skubbet fra ultimo Q3 til medio Q4. Altså 6 ugers forsinkelse. Det er en ret god rettesnor til POC også er skubbet 6 uger, ergo medio aug
-
Sidst men ikke mindst de seneste dages insider køb. Dem må de IKKE fortage hvis de ved de manglende komponenter er kommet hjem og de derfor er i gang med en ny 7 dags test
-
Ergo tyder alt på en nyhedsfattig sommer, hvorfor det underrstøtter min tese om sivende kurs
-
Forsinkelserne skuber også alle andre beslutninger. De 2 større analyser jeg har set(fra efteråret 2020) pegede på en oms på 887 mio til 1,4 mia i 22. Det ender nu tættere på 200 mio idet der kun vil være skive og Kristianssand til at levere oms i 2022. Og begge enheder vil stadig blive brugt til forsøg på yderligere optimeringer og derfor vil de aldrig komme til at køre som rendyrket process anlæg som Esbjerg mf
-
Og derved ser jeg ret lille "risiko" ved stadig at vente/fiske. Kursen eksplodere ikke hvert øjeblik det skal være
-
Endnu et nyk ned i dag under pæn oms. Næsten alle dem der har købt aktien siden sep sidste år ligger nu i minus. I en periode hvor aktiemarkedet generelt er gået meget op. Det tærre helt sikkert også på flere. Specielt hvis jeg får ret i min antagelse vi står foran en nyhedsfattig periode
-
Jeg var 2 øre fra at få min første portion. Det bud sænker jeg muligvis i morgen
-
SB hvad siger din TA?
-
Altså.. ved ikke helt hvad du har gang i trold.. altså hvis du tror på casen, er det jo flintrende ligegyldigt om den koster 34 eller 44.. hvis du ikke tror på den, skal du slet ikke købe, hvis du vil have sikkerhed, og venter, er der er stor chance for at du går glip af den første større upside. Så lidt for meget 2 øres snak om ingenting..
-
Ja de er forsinkede.. and so what. Det er ny teknologi. Jeg tror de finder løsningerne. Mit bet er ikke dette, men om de finder løsninger der er økonomisk fornuftige til at skabe en virksomhed i kurs 300..og dertil, bedre end andre selskaber der er igang med det samme.. thats the real bet.
-
Ungee: Det ville de 110% have skreveet i meddelelsen hvis de havde. Altså fået komponenterne. I stedet brugte de covid som undskyldning. OG de har som sagt skubbet fuld drift 6 uger. Hvorfor skub den periode hvis de allerede har fået komponent hjem og e i gang med ny 7 dags periode?
-
Jeg ved ikke hvor mange små virksomheder du kender (under 50 ansatte) der kan køre 5 holds drift hen over en sommerferie? Det er typisk kun de helt store produktionsvirksomheder som Grundfos, LEGO, Vestas mm der har bemanding til de. De fleste små virksomheder lukker helt ned i 1-3 uger og ellers køre på lavere bemandning i længere periode
-
Jazz: det bliver ALDRIG ligemeget hvad man betaler for en aktie om man tror på den eller ej. Tror da nok du kan regne med der sidder en del og bander af deres køb i 70-80
-
Når man laver FA undersøger man om casen ser interessant ud og om man er interesseret i at købe. Hvis svaret er ja, så finder man tidspunktet for at købe
-
Forsinkelsen har jo også stor betydning. Som nævnt antog analytikerne i sep/okt sidste år at de vil omsætte for 900-1400 mio i 2022. At de på nuværende tidspunkt var i gang med at bygge esbjerg og yderligere 2 100.000 tons fabrikker
-
Det var baggrunden for deres targets/analyser. Jeg kan umiddelbart ikke se deres opdaterede analyser/targets. Men opturen kommer til at tage længere tid end de regnede med
-
Jeg er stadig interesseret i casen. og jeg mener også stadig der er en pæn del risiko i casen. Derfor vil jeg også betale mindre end den har været i. Men begynder så småt at fiske
-
Nu ved jeg ikke med dig ungee. Men jeg har generelt været langsigtet i mange aktier over årene. også prøvet at være betydeligt nede i kortere og længere perioder. Det er sq ALDRIG sjovt at være nede med et tab på 50%
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind