Grønne Aktier — Juli 2021
-
Tænker der er en pæn mulighed for jeg får de første i denne uge
-
Det er formanden som midlertidigt har sat sig selv ind som CEO. Det er naturligvis altid godt. Men ser det dog mere som kosmetisk med det beløb der købes for
-
Markedet har heller ikke reageret på det
-
Præcis. Det er symbolik og forsøg på at sende signal til markedet. Men beløbet er alt for lille til markedet reagre på det
-
Mit FA på QF handler om at jeg tror(ikke så meget andet at gøre pt) på at de når POC - når de nu skriver det i børsmeddelser(BASF fx er jo med og giver kreditabilitet). Det er længe siden CEOen meddelte at han stopper pga hans profil. Intet nyt altså. Måske er hans udtræden fremrykket pga de kommunikationskiks han har været ansvarlig for. Intet dramatik der. Kursen pt. er efter min mening marginal”ryttere” der skupper den lidt ned. Hver dag kan man se om de store besiddere køber eller sælger….
-
…og de har intet foretaget sig. Det er forståeligt at du gerne vil ind så langt nede som muligt, men det er en anden snak. Jeg siger bare, at hvis POC kan komme hver 7. dag potentielt er det klart også et sats at blive ved med at vente. Det er min mening. Ligesom det er et sats at jeg i det hele taget er inde.
-
Ungee vi æser blot FA forskelligt. Jeg læser meddelelsen som det er 99,9% sikkert der IKKE kommer sådan en meddelelse her i juni. Om POC og 7 dags drift. Det fremgår de ikke kan saffe de komponenter de mangler. Og stadig ikke har dem.
-
Vi går lige straks ind i sommerfier hvor der er lukket ned i 3 uger. Så lille en enhed har ikke folk nok til at køre 7 dages drift hen over en sommerferie
-
De skriver også direkte fuld drift på 4 linjer nu er skubbet fra ultimo Q3 til medio Q4. Altså 6 ugers forsinkelse. Det er en ret god rettesnor til POC også er skubbet 6 uger, ergo medio aug
-
Sidst men ikke mindst de seneste dages insider køb. Dem må de IKKE fortage hvis de ved de manglende komponenter er kommet hjem og de derfor er i gang med en ny 7 dags test
-
Ergo tyder alt på en nyhedsfattig sommer, hvorfor det underrstøtter min tese om sivende kurs
-
Forsinkelserne skuber også alle andre beslutninger. De 2 større analyser jeg har set(fra efteråret 2020) pegede på en oms på 887 mio til 1,4 mia i 22. Det ender nu tættere på 200 mio idet der kun vil være skive og Kristianssand til at levere oms i 2022. Og begge enheder vil stadig blive brugt til forsøg på yderligere optimeringer og derfor vil de aldrig komme til at køre som rendyrket process anlæg som Esbjerg mf
-
Og derved ser jeg ret lille "risiko" ved stadig at vente/fiske. Kursen eksplodere ikke hvert øjeblik det skal være
-
Endnu et nyk ned i dag under pæn oms. Næsten alle dem der har købt aktien siden sep sidste år ligger nu i minus. I en periode hvor aktiemarkedet generelt er gået meget op. Det tærre helt sikkert også på flere. Specielt hvis jeg får ret i min antagelse vi står foran en nyhedsfattig periode
-
Jeg var 2 øre fra at få min første portion. Det bud sænker jeg muligvis i morgen
-
SB hvad siger din TA?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind