Grønne Aktier — Juni 2021
-
QF har tidligere opstillet at de forventer at få 5 mio euro om året i licens fra en 100.000 tons fabrik. Så altså 12,5 mio euro i 2025
-
HVIS jeg har ret i at BASF selv vil finansiere deres fabrikker, så ser jeg dem mere vigtig for validering end for den helt store fremskrevne bizz. Det kræver at QF selv er med til at finansiere
-
Min pointe er jeg tænker det blot er en journalist der har fundet den præsentation, og så skrevet et kort indlæg om den og tolket det som én fabrik. Ellers ville nyheden komme fra BASF og QF selv
-
Tænker heller ikke økonomien måske er helt lige så god i så stor en fabrik, hvis det betyder plastiken skal transporteres ret langt
-
Der er tryk på handel her i tossen timen
-
Umiddelbart samme mønster som hele sidste uge. Selv pæne blokke på bud ( i dag 20k) bliver hurtigt spist. Ligner stadig en der reducere og stigende nervøsitet frem mod 1/7
-
Billedet kan dog vende på 1 sek hvis/når meddelelsen kommer
-
Ja aktier der handles til meget dyre nøgletal samt hvor det kræver store investeringer af kunden, de bliver ramt af stigende renter
-
har observeret at Ørsted laver nogle gevaldige dip...og kommer sig igen - kortsigtet. Dog ikke tilbage til det høje peak. Ingen anelse langsigtet...Jeg har lidt på fornemmelsen, at Henrik Poulsen så hvilken mega konkurrence Ørsted ville/vil møde fra de sorte selskaber, og derfor skyndte sig ud, da Ørsted og kurset var på toppen. Om Mads Nipper kan klare den konkurrence tvivler jeg på.
-
Ungeee 12.21 og 10.19 - det ved vi
ro på
husk vi er mange og forskellige personligheder her på PI, og ingen er bedre end de andre. Og for god ordens skyld sigter jeg ikke til nogen bestemt her, og heller ikke trolden som du svarer. det jeg skriver er en aldeles generel betragtning. Det drejer sig om at kende sin egen filosofi og tilgang. Og om at lytte og sortere. Især det sidste -
Oftest skrives ud fra personens helt egen “investeringsreligion”, og afsæt. Meldingerne er ofte bastante, og det er så helt op til dig og mig at greje den. Altså omsætte udsagnene til noget man virkelig selv kan bruge. Det er trættende (meget) hvis nogle prøver at overbevise os om at deres tilgang er den rigtige, og det pludselig kører ud af en tangent. Trættende. Hvilken tilgang er den rigtige - fisk?
-
Nogle sværger til TA, som deres sandhedsserum, hvor man ønsker de ville bruge TA til det eneste det kan bruges til, nemlig beslutningsstøtte. Men hvis de ønsker at køre rent efter TA så værsgo for min skyld. Nogle tæsker i nøgletal og undsiger ofte alt det vi med sikkerhed ved kommer, men ikke kender endnu, altså en næsten matematisk risikovillighed. Er det den tilgang, er aben eller terningen lige så træfsikker. Og mange andre typer. Personligt kan jeg aldrig “kopiere” disse udsagn - og bruge d
-
De eneste jeg elsker og lærer af, er de vilde, og de der er nørder i f.eks biotek, teknologi og alternativ energi, men også andet. De der graver, og de der kigger ud over horisonten. De der finder et sats, og vitterlig fortæller at det er et sats. De der argumenterer for nye trends, så jeg kan indstille kompasset. Og jeg er mega taknemmelig, når de deler deres fund eller påfund. Se alt det kan jeg bruge, når jeg beslutter mig mht mine investeringer.
-
Naturligvis skeler jeg også (ofte rigtig meget) til nøgletal og TA, men det er ikke det der rykker på mine årsresultater, og det er ikke de folk der giver mig det vigtigste. Alt Det kan jeg selv finde ud af. Nej - fortroppen og spejderne - den kan jeg bruge, men min risikoprofil er også til det vovede. Det vil jeg tilføje, såfremt man vil tolke på min filosofi

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind