Grønne Aktier — December 2020
-
Der er sket en markant ændring i casen siden sidst eller flere, om det er nok kan diskuteres, men en ret ligegyldig diskussion da det drejer sig om risikovurdering og indskudsgraden, altså mængde af penge man vil kaste efter projektet og hvor mange på nuværende tidspunkt. I princippet når det gælder explorevirksomheder så er kursen for nuværende ret ligegyldig på den lange bane, det er kun hvis ens strategi er anderledes at kursen har betydning for nu.
-
Explorevirksomheder har ikke nogen sikkerhed og skal ikke have det, det er det der gør explorevirksomheder specielle og fyldt med fare og fælder. Hvis alt var klart og parat så ville kursen jo ikke være så lav så kan ikke se problemet. Grunden til stigningen er at det som er meddelt er nok for nogle til at skyde yderligere kapital ind eller for nye at komme til. Volumen var høj efter meldingen, jeg tror ikke der er tale om klassiks pump and dump the norwegian way.
-
Det nye er at 1 reaktor kører på fuld kraft og nummer 2 er på vej, det er faktisk et ret stort fremskridt og nok derfor de ansætter en produkttionsansvarlig og 15 nye i hovedorganisationen i Oslo, hvilket må siges at være mange for en så lille butik. Juleferie har eksperterne fra de forskellige lande fortjent. Jeg tror der er ret mange nationaliteter samlet i Skive, der holdt mange udlejningsbiler da jeg var forbi.
-
Måske når regnskabet kommer det igen vil skuffe nogen af uforklarlige årsager og så kan man jo købe på tilbagefaldet hvis man tror den skal vende igen. Husk dog at den store afskrivning på 250 mill. vil tilbageskrives enten efter 1 kvartal men senest 3 kvartal. Så igen af uforklarlige årsager så vil det fremstå succesfuldt.
-
Godt brølt Mcjean

-
At BASF nævnte Quantafuel i deres seneste investorpræsentation, er for mig nok validering. De er sikre på at det kommer til at køre som forventet. Ellers ville de ikke ofre tid på det i en præsenation der går ud til investorer worldwide.
-
Det er nok kun et spørgsmål om tid før BASF bruger lidt håndører og køber Quantafuel. Det her er for stort til at en så lille virksomhed får lov til at køre det hele vejen...
-
So what, tag de lange briller på og ignorer kursudsving. Det var jo ikke anderledes i Genmab får 8-10 år siden...
-
Jeg er langt hen ad vejen enig med Mcjean mht QFU - og mener (som tidligere nævnt) i den grad at der den sidste tid har været vigtige signaler/ meddelelser. Bl.a. Både commitment fra BASF og nu første tegn på at processen kører. Det er første "mulige" bevis på at vi er på vej fra proof of technology til sikkerhed for samme og på tærsklen til prof of (teknisk) scale og proff og business. Så sammenligningen med Genmab er særdeles relevant, det kommer blot an på egen risk/reward profil og hvilket
-
Selv har jeg været med fra ca 14, suppleret i godt 30 og senere ved 55. Solgte så halvdelen højere og har nu en gratis port
Er klar til at gå yderligere ind. Men hvorom alt er- så har du ret i at vi sikkert får nogle vilde op og nedture. Det er jo en norsk aktie - og de investerer vildt. De fleste af dem - tror jeg - hele tiden på bagkant af en optur eller en ditto nedtur. tvivler på at de tjener penge - mange af dem.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind