Grønne Aktier — November 2020
-
Der er ikke penge ud af kassen. Lånet konverteres til aktier på en lav. Tabet er regnskabsteknik
-
Det dårlige er at eksisterende aktionærer udvandes på en lav kurs. Vinderen er BASF, som primæres af at yde lån på et tidligt tidspunkt...
-
premieres = belønnes
-
Skal ansætte 50-60 nye medarbejdere i administrationen i Norge, nyt værk i Esbjerg, kristiansund og Holland. Et minus på 350 mill som er regnskabsmæssigt af teknisk art og ikke indvirker på likvide midler. Ekstra udgifter pga covid 19, længere proces i Skive, længere ophold af eksperter, hotel, mad og biler skaber 10-15 mill i ekstraudgifter, og dyrere "prøvekludsværk" omkring 40-50 mill. Jeg ser langt over 50 værker i 2025 - 2 i DK svarer til 30-40 stk alene i Tyskland.
-
100 værker i EU er langtfra urealistisk inden 2025-27 a 25 kr. pr. værk, udlicitering til fjernøsten, Mellem- og nordamerika, det giver en BS på mellem 3-5000kr. under den forudsætning at de lykkedes.........tyg lidt på det! og se fremtidsmulighederne som ikke er så urealistiske endda, da de er first mover og har professionelle i ryggen hele vejen, men de bliver måske opkøbt inden første rundkørsel er passeret.
-
Altid godt at høre din optimistiske tilgang til QF. 100 værker inden 2025-27 er som Jazz pointere nok i overkanten af hvad der vil være muligt.Indtil videre har de planlagt 6 fabrikker til og med 2023. Fabrikken i Esbjerg håber de vil producere i 2022. Antwerpen, Ludvigshafen og Amsterdam i 2023.
-
@Pensionisten: Jeg er LIDT forundret over at hvis BASF havde købt aktier i stedet for konvertible obligationer? Er aktier og obligationer ikke æbler og pærer? Hvor mange aktier mener du Qf har i egenbeholdning?
-
Og lige til sidst, tror jeg godt nok at ved konvertering skal Qf. udstede ekstra aktier? Så når jeg postulerer lånet er kontanter uden yderligere er det ikke helt sandt - markedet skal tåle en udvidelse af aktierne, til sin tid! Men reelt er det som du skriver jo neutralt, så een kan jo håbe det går gelinde!
-
Yep 100 lyder urealistisk ved første øjekast, ligesom Vestas heller ikke byggede mere end et vist antal møller i starten af deres nyopblomstrede karriere. Pointen er at når først logistikken er udrullet så kan det gå hurtigt og de(politikkerne) har brug for disse værker, meget mere end vindmøllekraft, de er gratis og fjerner tilmed et kæmpe problem.
-
Måske 2030 er mere realistisk, men det er sjovere at sætte tingene på spidsen og udfordre folk mentale billede. Men jeg kan garantere at hvis der ikke dukker effektiv konkurrence op i en eller anden form, så ligger der mange værker i fremtiden især fordi at markedet slet ikke har indkalkuleret addeitive manufactoring endnu som vil få industrialiseringen til at ligne et hobbyværksted. Platic vil være de nye byggesten!
-
Men BASFs andel vil øge efter konvertering til aktier...
-
lidt om Esbjerg: https://ctwatch.dk/nyheder/milj_teknik/article12560432.ece
-
En konkurrent til Quantafuel. Link:https://www.youtube.com/watch?v=RELTlS3hEE4
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind