Aktiesnakken — November 2018
-
Nu ved jeg ikke hvilke laks du har. NRS faldt på regnskabet for Q3, så lige nu er alle negative, men når Q4 lander er alt glemt igen. Bakka har lidt støj med Rusland, den er faldet alt for meget grundet det nervøse marked. Hvad mon der sker i 2019 når deres nye smoltanlæg tages i drift? - så jubler alle, når de ser hvor meget yngel der kommer ud af det. Min pointe er, at markedet er ekstremt nervøst i øjeblikket, den mindste fodfejl straffes ekstremt hårdt, sådan vil det være resten af året.
-
Bakkas nye smoltfabrik kan ses her https://ilaks.no/til-neste-ar-er-verdas-storste-smoltanlegg-klart-pa-faeroyane/ det bliver verdens største med en kappasitet på 7.5 mio fisk.
-
Men pengene er tabt, og det maa man som investor bare tage til sig. Din ageren ud i laks fremover, boer saa vaere ud fra forventninger fremover, glem tabet og kom videre. Hvad enten du saelger nu eller ej, saa er pengene tabt. Aktien er det vaerd, som markedet bestemmer netop nu. Saa behold hvis du mener at det vil gaa opad, og salg hvis du er negativ paa udviklingen.
-
Se lidt paa det den vej rundt, som om at du solgte alt nu og startede fra scratch. Saa kan du koebe hvis du tror paa en positiv udvikling - det svarer saa lidt til som at du beholder dine nuvaerende aktier i laks maaske - eller afvent hvis du er usikker.
-
Watt, tak for dit skriv:) jeg købte først for en måneds tid siden, efter den flotte stigning i år. Jeg har nu ik solgt, og dermed heller ik tabt pengene. Jeg holder fast, for det samme skete i det nye år hvor jeg solgte ud, da jeg efter en længere periode lå i stort minus, men kom i nul ved salget. Sku ha lyttet til rådene herinde. Så det forsøger jeg at lytte til nu og tænke lidt længere frem
dejligt med jeres indspark 
-
SSC: Meglerhus nedjusterer estimatene https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Meglerhusene-om-Scottish-Salmon-Company
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind