Aktiesnakken — November 2018
-
Næste uges priser: Prispilene vender nedover, det årlige førjulsopsving er i fare. https://ilaks.no/prispilene-vender-ned/
-
Pareto Securities mener Bakkafrost er en købsmulighed https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Pareto-Securities-mener-Bakkafrost-er-en-kjoepsmulighet
-
Velkommen til, @Pensionisten

-
Jeg mener det må være lettest at komme tilbage, hvis man kun havde lille kapital at starte med, for så batter det jo langt mere procentuelt, hvis man sætter lidt penge ind. Og hvis strategien er at der skal trækkes penge ud hver måned, så skal hævningerne jo være tilsvarende mindre for en mindre formue. Men så kan man måske ikke sætte beløbet ned....
-
Jeg ser ingen overordnede fundamentale ændringer i laksen. Under den sidste tids generelle kursfald har laksen klaret sig godt, om end den også er faldet, så der er ingen grund til panik. Jeg tror ikke på julerallyet i år, antydede dette 26/9 14:25. Modsat tror jeg heller ikke, at laksen kan fiskes billigt i januar. Jeg ligger helt stille i båden, og afventer USA og Kina finder en løsning på handelskonflikten.
-
Analytikerne er alle enige om et stigende marked frem til 2021, så bump på vejen er blot en chance for, at kunne supplere billigt. Tålmodighed og is i maven er opskriften de næste 2-3 år, så luk øjnene for hvad der sker indtil da.
-
Nickstar, jeg kan sagtens følge dig. Værre er, hvis du sælger i dag og efterfølgende erfarer, at du solgte på bunden.
-
Nu ved jeg ikke hvilke laks du har. NRS faldt på regnskabet for Q3, så lige nu er alle negative, men når Q4 lander er alt glemt igen. Bakka har lidt støj med Rusland, den er faldet alt for meget grundet det nervøse marked. Hvad mon der sker i 2019 når deres nye smoltanlæg tages i drift? - så jubler alle, når de ser hvor meget yngel der kommer ud af det. Min pointe er, at markedet er ekstremt nervøst i øjeblikket, den mindste fodfejl straffes ekstremt hårdt, sådan vil det være resten af året.
-
Bakkas nye smoltfabrik kan ses her https://ilaks.no/til-neste-ar-er-verdas-storste-smoltanlegg-klart-pa-faeroyane/ det bliver verdens største med en kappasitet på 7.5 mio fisk.
-
Men pengene er tabt, og det maa man som investor bare tage til sig. Din ageren ud i laks fremover, boer saa vaere ud fra forventninger fremover, glem tabet og kom videre. Hvad enten du saelger nu eller ej, saa er pengene tabt. Aktien er det vaerd, som markedet bestemmer netop nu. Saa behold hvis du mener at det vil gaa opad, og salg hvis du er negativ paa udviklingen.
-
Se lidt paa det den vej rundt, som om at du solgte alt nu og startede fra scratch. Saa kan du koebe hvis du tror paa en positiv udvikling - det svarer saa lidt til som at du beholder dine nuvaerende aktier i laks maaske - eller afvent hvis du er usikker.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind