Aktiesnakken — November 2017
-
5-6 kg. var os oppe på 85 kr. pr. kg i starten af året og nu nede på 43-44, så det er noget af et fald. Så et fald på 45 % er naturligvis meget. Chile er kommet i omdrejninger igen og de norske opdrætter har ikke været så ramte af sygdom, som de seneste år.
-
Jeg beholder dog, da de fleste opdrættere tjener okay med penge på nuværende niveau. Tror som tidligere nævnt os, at vi får et lakserally som sædvanligt i slutningen af året.
-
-
Selvom Chile er ved at være helt oppe i gear igen, så skal vi huske at den globale efterspørgsmål efter laks stiger med 6-10 % årligt.
-
Skulle gerne holde bunden under priserne.
-
Min lange portefølje af laks bliver der ikke pillet ved, men i den korte til swing, der forbliver jeg kontant. Kortsigtet syntes jeg fundamentalerne er imod os.
-
Rema 1000 får som regel deres laks fra Norge (Lerøy). Ofte er "danske laks" norske hvor f
orarbejdningen kan være sket i DK. -
Det er der ikke rex. De er som hovedregel fra Norge og Færøerne. På sidstnævnte er Irma en meget stor kunde og skilter med oprindelsen.
-
Nogle af jer som gearer lidt i Seafood? Der er jo både en bull3 og Bear3 på Seafood i Norge.
-
Det kunne da være fristende at leje lidt med det, da det jo er en volatil sektor.
-
Det er selvfølgelig svært at time, da man aldrig helt kan holde styr på udbuddet i verden. Chile er for alvor ved at komme op i gear igen, men man kan aldrig vide om de endnu engang kan blive ramt af en algeopblomstring.
-
Men det er da fristende at afsætte et lille frimærke til at prøve at geare lidt i sektoren. Hvis alt gå som vanligt, så skulle vi gerne få stigende priser frem mod jul, og så kunne det være fristende at placere et lille beløb i Bull*3.
-
tja. Det er da i hvert værd at overveje nu når sektoren er så volatil, som den nu engang er.
-
Man skal huske at mange af selskaberne tjener rigtig gode penge ved en genne
msnits pris på 50 kr. pr. kg. for laksen. Her tænker jeg på Marine, Salmar, Austevoll, Bakka, Grieg og Norway Royal.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind