Aktiesnakken — Oktober 2017
-
Så har Aslak Berge også fået øje på det "I høst har prisløftet latt vente på seg, men det stopper tydeligvis ikke investorapetitten og lakseaksjenes sesongvise kursoppgang denne høsten." : http://ilaks.no/marine-harvest-over-80-milliarder/
-
Watt - nogle af mine "frimærker" fra den virkelige verden. Onxeo, Matas, Pandora og Fingerprint. Og fra hovedporteføljen Bavarian. September og oktober har været dyr for mig, men så glæder jeg mig over laksen, og om ½ år kan det være modsat.
-
Brugte lidt fiskepenge til at købe Matas i går på 71,5
-
Jeg købte Matas lige efter regnskabet til 91 kr. Jeg dobler når jeg fornemmer en bund, syntes reaktionen er alt for voldsom.
-
Bunden var 71,5

-
Det ville glæde mig meget, om du ramte bunden
Jeg tror dog vi kommer under 70, mon ikke der falder et skelet ud af skabet, når den nye direktør starter. -
Røget laks, gravad laks, fersk laks - hvad er så på den sidste mad

-
rogn
-
Hov, den holder ikke
Der eksperimenteres med opdræt af sterile laks, så du må ikke snyde 
-
@FolkeT deres turnaround kører, men det er en illikvid aktie, så der skal man nok være lidt forsigtig.
-
Jeg
har også købt pænt op i SSC efter de seneste kvartalsregnskaber. De får højere priser for deres laks end hvad man gør i Norge, men har dog også højere produktionspriser. -
Helge kunne SSC være en opkøbskandidat for nogle af de større selvskaberne, der allerede har produktion i Scotland. Eller for e5 selvskab som bakkafrost, som kunne optimere strømline driften. Markedsværdien i forhold til deres kapisitet 25000 ton, virker overkommelig.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind