Aktiesnakken — Oktober 2017
-
Jeg har set udsendelsen flere gange og har haft masser af debatter om den. Jeg kan kun henvise til de oceaner af prøver og analyser myndighederne i Norge, Danmark og andre lande laver på foder og fisk. Der er yderst sjældent fundet overskridelser af grænseværdierne for giftige stoffer.
-
Cermaq has risen above AquaChile as the Chile’s largest salmon exporter. http://salmonbusiness.com/aquachile-is-no-longer-the-largest-salmon-exporter-in-chile/
-
Måske man skal bemærke, at AquaChile kun har haft en omsætningsfremgang på 13.2% i forhold til sidste år, hvor de kæmpede med alger. Kan vi konkludere, at Chile måske ikke er så stærke i markedet, som vi har gået og frygtet?
-
10 år med høj laksepris. http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2017/10/Analytiker-spaar-ti-aar-med-hoeye-laksepriser
-
@Skjeller der er en parallel notering på vej til den Norske børs af en Chilensk producent.
-
@Skjeller, jeg har tidligere skrevet: Vi måske får Chilensk laks på den norske børs under navnet "Salmones Camanchaca SA". Selskabet er i forvejen noteret i Santiago (link)
-
-
Oslo (TDN Finans): Marine Harvest kom med en resultatoppdatering i morgentimene, der det fremkom at selskapet fikk et operasjonelt driftsresultat på om lag 191 millioner euro i tredje kvartal 2017. Driftsresultatet var to millioner høyere enn konsensusestimatet, mens slaktevolumene var lavere enn ventet. Operational EBIT for MHG was approximately EUR 191 million in Q3 2017
(EUR 180 million in Q3 2016). -
Oslo (TDN Finans): Fearnley Securities nedgraderer sin anbefaling på Marine Harvest-aksjen til reduser fra akkumuler. Kursmålet opprettholdes på 170 kroner, ifølge Bloomberg Data mandag.
Nordea Markets har en salgsanbefaling på Marine Harvest, med et kursmål på 125 kroner.Pareto Securities venter å gjøre små endringer i sine estimater etter oppdateringen fra Marine Harvest, og gjentar kjøpsanbefaling med kursmål på 185 kroner.
-
Det er muligvis en forsmag på den korrektion jeg mener der kan (bør) komme i morgen og onsdag hvis kg. pris skrider 10-15%
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind