Aktiesnakken — Oktober 2017
-
I torsdagens rapport fra Investtech slår analytikeren fast at Austevoll Seafood ligger i stigende trendkanaler på kort og mellomlang sikt. En videre oppgang indikeres. : http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Investorer-er-redde-for-ikke-aa-komme-inn-i-aksjen-naar-noe-skjer
-
Morgan Stanley køber vildt ind i Grieg.
-
Nej. Jeg ved ikke engang om de laver analyser på sektoren, for så kunne årsagen have været, at deres kunder får en analyse i dag, som først bliver offentliggjort i morgen. De køber også vild ind i MH.
-
Pareto torsdags opdatering;
"Salmon price NOK 52/EUR 5.5 next week (+1)
We expect the salmon price for next week to be around NOK 52/kg, which is NOK 1/kg higher than our estimate for this week. The spot price next week will be NOK 10/kg lower than corresponding week last year (-17%) and in EUR the price will be EUR 1.4/kg lower (-20%). Export volumes were 25,328 tonnes last week, which is 2% below the corresponding week last year. YTD export volumes are down 1.5% and export price in EUR is u
-
Jeg smed alle mine Grieg i luk. Det var så den mindste laks jeg havde.
-
Jeg har NRS, Salmar og Bakka tilbage.
-
Norge 16:25
-
Det tror jeg ikke, men US har købt meget laks i dag. Tror jeg køber MH for halvdelen af pengene i morgen, og så vil jeg lige se hvad der sker den kommende uge. Næsten 30 mio aktier er shortet i MH, og den er nu i ATH, så jeg satser på nogen snart skal ud af deres shorts.
-
Når det underliggende aktiv rasler ned i forhold til for et år siden, i det her tilfælde kg. pris, har jeg svært ved at forstå stigningerne i aktiekurserne. Vi får at se i morgen hvad vi får at vide om næste uges priser. Bliver det kg. priser som denne uge må der komme en korrektion i morgen og ellers tirsdag/onsdag i næste uge når kg. pris for denne uge bliver offenliggjort.
-
Jeg tror såmænd. at markedet satser på de sædvanlige prisstigninger frem mod jul.
-
Altså er blevet lidt mere langsigtet og ikke svinger fra uge til uge sammen med lakseprisen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind