Aktiesnakken — Oktober 2017
-
Flot ATH dag i dag på norske laks. Har noteret mig at der var en råvareanalytiker der udtalte i millionærklubben, tidligere i år, at han var positiv på sektoren minimun frem til Q2 2018Nogen der hørte dette indslag?
-
@Niels-Johan jeg har ikke hørt indslaget, men Laks er en sæsonvare, som over året let kan svinge 20%. Hvis du kigger på historiske kurver, så vær opmærksom på, at der fragår meget store udbytter om sommeren, hvorfor kursen naturligvis falder tilsvarende.
-
@Nickstar, det er dig der har fjolletobakken, men du har vist tabt en bøtte i vandet. Jeg fik aldrig reinvesteret udbytterne, og da kurserne er kørt op siden, så købte jeg i stedet Matas efter regnskabet med tidshorisont til Q2 2018. I mellemtiden vasker jeg mine laks med skæl shampoo hver søndag, så de kan gøre sig lækre på børsen om mandagen.

-
@Nickstar - jeg tænker @Standstill sender os en kurv med bøf og rødvin, vi fodrer og vasker også hans laks

-
Niels-Johan..Råvareanalytikeren baserer hovedsagligt sine vurderinger på teknisk analyse. Han kender ikke noget til de enkelte selskaber, rentabilitet og f.eks. udbyttepolitik.
-
Hans vurderinger og bombastiske udsagn om "prisbobler" skaber kun utryghed hos investorerne.
-
Ligesom Gidskegaard fra Nordea gør.
-
Helt unødvendigt...
-
Tak Nickstar...Jeg har sagt "is i maven" med laks i porteføljerne gennem de sidste 5 år både i medierne, analyser og artikler. Jeg er også rolig på den lange bane. Verden får flere mennesker. De bliver rigere og kan ikke få sund protein nok. Havet er en en løsning på dette.
-
@Nickstar så er det fodringstid, mine laks svømmer rundt med bugen i vejret. Se så at komme i gang

-
Jeg har en go håndfuld aktier i Grieg, med pænt afkast, (tak Helge) og vil gerne købe flere laks .. har i kære mennesker et forslag til en anden lakseproducent .. jeg tænkte på fx bakkafrost ..
-
Her er en hilsen fra Nordea I dag. Nordea Markets ser stor nedside i sektoren, og anbefaler å ikke investere i lakseaksjer. : http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Nordea-mener-lakse-sektoren-er-for-hoeyt-priset
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind