Aktiesnakken — Oktober 2017
-
Og underligt er det, at hver gang Giske Ødegården kommer med det fis, så hopper investorerne på den. Trods de gode selskabstal mv der er kommet, ska laksene ha spændetrøje på, så de ik ka svømme nordpå, og i stedet lokkes de sydpå med den samme dårlige madding, han har brugt gang på gang
-
Jeg fatter slet ikke, at hvis Nordea vil fremstå som en seriøs bank, de så stadig har den mand ansat. Min påstand er, at han oftere rammer ved siden af, end han rammer rigtigt. Desværre, så hopper laksene ud af gryden, hver gang han kommer med sine profetier. Den mand er en skandale/farce for banken.
-
Meglerhus er bull på laks: Ser høyere oppside. Handelsbanken Capital Markets øker kursmålene på alle sjømatselskapene de dekker på Oslo Børs, ifølge en fersk sektorrapport. : http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Meglerhus-er-bull-paa-laks-Ser-hoeyere-oppside
-
Bakkafrost: Kjøpsanbefaling, kursmål 445 kroner (405).
Grieg Seafood: Kjøpsanbefaling, kursmål 102 kroner (94).
Lerøy Seafood: Kjøpsanbefaling, kursmål 69 kroner (64).
Norway Royal Salmon: Kjøpsanbefaling, kursmål 246 kroner (238).
Salmar: Kjøpsanbefaling, kursmål 285 kroner (266).
Marine Harvest: Akkumuler-anbefaling, kursmål 179 kroner (170) -
Tak for link @Standstill
Men der er ikke til at blive klog på. I sidste uge sende Nordea laksene ned i hullet, i dag sender Handelsbanken dem op i himlen. Måske laksen i virkeligheden ligger bedst i mit køleskab. -
Selv tak Tyndeejner. Jeg er også forvirret. Har solgt noget ud med den viden vi har om kg. pris sidste uge og denne uge. Jeg forventer plus 10 % fald. Men vi får at se.
-
Jeg er rimelig sikker på at Q3 bliver fine resultater så det er på den helt korte bane jeg kikker på kg. pris og et stort fald I denne
-
Ja det har jeg. Jeg har 3 PF så det er ikke alt I kan følge med i
Lidt forskellig strategi med fisk -
17 % er rigtig flot
-
Siden starten av april er sjømatindeksen opp 37 prosent, mens gjennomsnittlig pris pr kilo fersk oppdrettslaks fra Statistisk Sentralbyrå i samme tidsrom har falt fra rundt 62 kroner til 57 kroner. Det hænger ikke sammen efter min ringe mening.
-
Nordea Markets har på sin side hatt en salgsanbefaling på sjømatsektoren over lengre tid. I august advarte sjømatanalytiker Kolbjørn Giskeødegaard mot en mulig korreksjon i sektoren.
-Det vi har sett nå i høst er at lakseprisene og marginene har kommet under kraftig press. Mens prisen i juni var godt over 70 kroner pr kilo på det høyeste, så har vi hatt priser under 50 kroner i september, samtidig som vi ser at tilbudsveksten er tiltakende.
-
Den korreksjonen som vi forventet ville komme i lakseprisen har ikke smittet over på aksjemarkedet. Det ser ut til at sektoren har gått opp mens prisen har gått ned, sier Giskeødegaard til TDN Finans.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind