Aktiesnakken — Oktober 2017
-
@rex er det akter i hele verden du spørger til, eller er det DeGiro du vil vide mere om?
-
Hvad sker der med Salmar i dag?
-
Salmar har os nogle stigningsprocenter tilgode i forhold til de andre´lakseselskaber, så dejligt at den begynder at røre på sig. Men et købsanbefaling fra et finanshus hjælper altid på det

-
Jeg har vasket mine Salmar med den stribede skæl shampoo fra Matas, så nu står alle hunnerne og gør sig lækre på børsen. Og ja, den er haltet gevaldigt meget efter de andre i sektoren.
-
@Nickstar - du har kommet lidt for meget fjolletobak i vandet hos NRS. Husk nu, kun en lille dosis, ellers bliver de helt rundforvirret.
-
Oslo (TDN Finans): Berenberg tar opp dekning på Salmar-aksjen med en kjøpsanbefaling og kursmål på 264 kroner.
I rapporten, som har tittelen Rosa gull, skriver analytikerne i Berenberg at etterspørselen etter laks er sterk, samtidig som tilbudet på lang sikt er begrenset. Salmar trekkes frem som en av få aktører som kan vokse i markedet, hovedsakelig på grunn av havmerden Ocean Farm 1, som anslås å kunne øke produksjonen med 14 prosent i forhold til dagens forventninger. -
Videre legges det vekt på at Salmar er det oppdrettsselskapet med laveste kostnader historisk sett, med et driftsresultat pr kilo som er 50 prosent høyere enn konkurrentene. Analytikerne mener at produksjonskostnadene pr kilo fra Ocean Farm vil kunne ligge 15-20 prosent lavere enn eksisterende drift. Dette skal blant annet skyldes lavere kostnader relatert til forebygging av lakselus, fr og slakting.
-
Analytikere tar grep - her er favorittene :http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Analytikere-tar-grep-her-er-favorittene
-
kg pris uge 39. + 4,62% kr. 55,06 : https://salmonprice.nasdaqomxtrader.com/public/report;jsessionid=3BFFCAB9EC2306C4A4961494425C9C1F?0
-
Tak @Standstill - nu giver dagens kursudvikling mening.
-
Hvad så nu? Kg. pris for 1 år siden var 54,5 i dag er den 55. Aktiekurs i samme perioden NRS -16%, Salmar -8%, Grieg -1%, Leroy +6%, MH +12%, Bakka +12%, Austervoll +23%, SSC +33% Er der nogen der har noget til gode? Er der nogen der er kommet for højt op?
-
@Tyndeejner Hvordan I handler aktier i hele verden, og om I evt. kan anbefale en børsmægler til det. Jeg vil gerne supplere mine skandinaviske og amerikanske aktier hos Nordnet med et mere globalt depot. Og jeg kan ikke betale meget i min. kurtage, da mine penge er for små. Derfor overvejer jeg at få et nyt depot hos DeGiro
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind