Aktiesnakken — April 2017
-
jeg købte månedens tilbud et par gange i Marts i Bilka, 300 g for 45,-. Jeg synes nu heller ikke prisen i Fakta lyder af meget, det koster som regel mere når jeg går forbi. Jeg synes for øvrigt godt jeg kan se priserne i supermarkedet er faldet i fht Dec/Jan
-
Fred være med det. Jeg er mere spændt på de kommende kvartalsregnskaber og guidingen hermed.
-
mollegade...Jeg lagde lidt om i november og købte bla. flere Grieg. Tror at jeg stadig har den samme beholdning af Salmar i pensionerne som tidligere.
-
Vi fortsætter slutningen fra sidste uge. Grønt over hele linjen. Bakka nede med 2% men udbetaler udbytte svarende til 3,5%
-
Jeg kommenterer laksesektoren i Børsens tillæg i papirudgaven i dag.
-
-
Umiddelbart kan jeg ikke se nogen årsag til det.
-
Handelsbanken Capital Markets estimerer lavere laksepriser enn tidligere, men mener opprettholder kjøpsanbefaling på alle aksjene i sektoren. Det melder Intrafish mandag. Rekordpriser tester konsumentenes appetitt, skriver analytiker Kjetil Lye i rapporten, og legger til at at de høye prisene har ført til mer dempet etterspørsel, og fallende priser i Europa.
-
På kort sikt har det økt risikoen for lakseaksjer, men på lang sikt ser Lye store muligheter i uutnyttete markeder, og fortsatt lav utbudsvekst.
Handelsbankens lakseprisanslag for 2017 reduseres fra 63 kroner pr kilo til 58,7 kroner, mens den for 2018 reduseres fra 59 kroner pr kilo til 56,6 kroner. I 2019 anslås prisen å bli 56,6 kroner pr kilo. -
Prisanslagene reduseres av flere grunnet, blant annet lavere fremtidspriser, tregere etterspørsel og fordi prisforskjellen mellom laks og andre proteinkilder (som kylling) har økt, ifølge Intrafish.
-
Ved å legge de nye anslagene til grunn, og samtidig gjøre noen mindre justeringer av kostander og volum, reduserer vi våre EPS-anslag med 10-18 prosent i 2017, og 10-14 prosent for 2018. Vi er dermed 4-7 prosent under konsensus. Vi ser muligheter for noe konsensusjustering fremover, selv om vi tror at det i stor grad er priset inn i dagens aksjekurser, skriver Lye
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind

NRS er steget 10,7% på 3 dage uden nogen grund, så den kunne måske godt sætte sig lidt mandag!?