Aktiesnakken — April 2017
-
Er der nogen de rhar et overblik over 1) hvor stor en procentvis game-changer Kina-.markedet kan blive? Jeg har læst, at man regner med, at Kina blot vil udgøre ca. 1/3 af det tidligere marked for de norske lakseaktier. Så hvor stor en game-changer regner vi med at det bliver?
-
Marine Harvest. De er i Kina i forvejen og sælger deres laks fra deres produktion uden for Norge.
-
Kineserne har ikke fokus på økologi.
-
Eksport til Kina og måske også Rusland vil betyde en markedsudvidelse som i høj grad vil holde hånden under de globale laksepriser.
-
Jeg mener, at ordet "game-changer" ikke kan bruges i denne sammenhæng.
-
Lidt om volumen på den kinesiske marked: http://sysla.no/2017/01/10/havbruk/usikkert-hva-som-skjer-med-norsk-laks-i-kina_185145/
-
Bortset fra det, så skal man ikke kimse af muligheden for, at kinesiske virksomheder i fremtiden vil betragte norske opdrætsselskaber som attraktive opkøbmål
. -
Kineserne vil meget gerne ind i opdrætssektoren. De har mange munde at mætte.
-
mollegade, du skal få SKAT til at stemple https://d1i8wav62ufamq.cloudfront.net/media/1915/s44uk-umsókn-um-afturrindan-av-føroyskum-vinningsbýtisskatti-300317-aktiv.pdf , det kan du gøre elektronisk fra din side hos SKAT
-
Du har helt ret rex..
-
Har også pænt med Marine Harvest.
-
Mindre mængder i alle de andre på nær SSC som jeg helt holder mig fra.
-
vdr NRS forstår jeg ikke dette "Other information: The number of shares for distribution in total and per
outstanding share will be decided based on the shares' volume weighted average
price on the Oslo Stock Exchange five trading days before the general meeting,
and will be announced at the day of the annual general meeting. The last day of
the valuation period will due to practical reasons be 26 May 2017. Fractional
shares will not be distributed. The number of shares each shareholder register
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
se længere oppe