Aktiesnakken — Marts 2017
-
Vi mangler gode nyheder. I 2016 gik alt den rigtige vej for laks. 1) lavere biomasse forventninger 2) højere spotpriser og forwardpriser 3) lav NOK 4) analytikere opjusterede og bullish investorer. Lige nu er samme faktorer med modsat fortegn. Plus nye sygdoms udbrud og mange negative artikler om laks. Derfor ser vi en korrektion i sektoren.
-
Balancen skal findes i markedet efter det bedste år nogensinde. Det er helt naturligt.
-
Jeg er spændt på de kommende kvartaler. Her afvikles forwardkontrakter til højere priser end i 2016. Hvordan spiller det i sammenhæng med en mere moderat spotpris?
-
ja naturligvis Helge. Og ja det bliver helt sikkert spændende at følge.
-
Hvad var din strategi da du købte aktien?
-
Enig Watt.
-
Tak Watt, ja du har ret. Men min bekymring er nu at laksenes udsigt er noget anderledes end for nogle uger siden, som jeg forstår det og derfor min ændrede syn. Men i mener jeg stadig ska holde mig til den seneste med at holde indtil de 20% forhåbentlig er i hus?
-
Jeg mener som Helge, at det er at foretraekke at vare lang. Det forhindrer mig dog ikke i at svingtrade ogsaa. Den lange position roerer jeg dog ikke ved, men supplerer tvaertimod ved fald. Lige pt er det bestemt ikke salg af mine sving, jeg overvejer:-)
-
Jeg ville måske også svinge lidt i laksene hvis jeg havde tiden til den slags. Har dog de senere år valgt at holde og supplere på større tilbagefald. Det har været en succes for mig Bakkafrost som altid er kommet tilbage igen efter fald.
-
I de kommende år vi sektoren og selskaberne performe godt og give store udbytter. Jeg ser der ingen grund til at fravige min lange strategi pga fald i laksepris og kurser undervejs.
-
enig Helge. Kører samme strategi på laks.
-
Hvorfor kun to selskaber, når det er en så lang horisont?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind