Aktiesnakken — Juni 2018
-
he he, altid spændene med konspirat
ions teorier, sig frem ;O) -
Hans far havde Statoil og Norge som sit forbillede. Jeg har læst flere kommentatorspor i Canadisk presse der hævder sønnen lider af selvsamme sygdom og når man kan stå offentlig og kalde "mankind" for "peoplekind" for at gøre det kønsneutralt så kan man sgu finde på hvad som helst.
-
For et par uger siden købte staten så en rørledning til det dobbelte i pris i forhold til hvad en privat havde budt. Staten skal endvidere selv stå for udvidelsen af denne ledning og i dag er der store protester mod nævnte fordi folket ved det er dem der kommer til at betale en overpris for det.
-
Nogle eksperter regner med det bliver 4 gange så dyrt end hvis private havde stået for opførslen. Nogle rygter siger at de vil "fryse" de små oliemyg ud og få dem til at ophæve licenserne, så kan de senere selv producere i områderne. Lowland er som Binnion siger selve kerne i olieudvindingen og vil stå for 8/10 af hele produktionen da det er hotspot-områderne, det er lige før at det slet ikke kan betale sig at ansøge om tilladelse i yderområderne, slet ikke hvis det trækker ud med tilladelserne.
-
Vil Truthornet på sigt gøre energien statsejet? Det er spørgsmålet. Men købet af rørledningen virker meget underligt og får mine alarmklokker til at ringe, så jeg afventer større frimærker indtil jeg er sikker på hvem der kan eller ikke kan producere. Det eneste der kan komme på tale er flere Qec da de kan komme for langt ned i forhold til deres øvrige besiddelser og PPR fordi de ikke er afhængig og bare kan gå med i en sagsøgning for free!
-
ja ok, det er noget af et plot-håber ikke teorien holder McJean, så bliver det op ad bakke
-
Yep indtil videre, det er jo også derfor at der måske er en åbning i forhold til valget og at de ansøger alligevel velvidende staten så sidder i en klemme, men konspirationen går på at regeringen hele tiden har haft til hensigt at "stjæle" licenserne fra myggene der må opgive dem, altså at industrien med de mange små i og omkring Qecbec udsultes. Der har været så mange tvetydige udtalelse fra diverse politikere både på regeringsplan og lokalt at du sidder tilbage og er helt rundforvirret.
-
Jeg er tilbøjelig til at være enig med MJ.
-
Hvis "MacJak-teorien" holder vand, er det jo bare at læne sig tilbage og vente på at Staten må opkøbe QECs arealer, idet vi må håbe på at QEC beholder disse. Vi er i den heldige situation at QEC tjener penge andetsteds og vel har råd til at "beholde" sine acres??? Anderledes skidt må det formodes at være for et firma som Altai, der vist ikke har andet af betydning
-
De er på licens Tasiilaq, licensen udløber jo og vupti så er det statens igen. Der er ingen tvivl om at ved retsag får de pengene tilbage fra indførelse af moratorium + omkostninger til brønde der aldrig blev færdige. Så er spørgsmålet om de også kan få tabt indtjening og rentes renter + emissioner med, så begynder det at ligne mange penge.
-
Binnion på Bloomberg: https://www.bnnbloomberg.ca/video/christine-poole-s-top-picks~1414037
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind