Aktiesnakken — Marts 2018
-
Reguleringerne er opreklameret og vil maks give 20-30% kortvarigt på kursen. Det er opkøb og samarbejdsaftalerne der for alvor vil rykke på kurserne hos de forskellige oliemyg. Det gælder om at bevare tungen lige i munden, ikke at få højdeskræk men holde aktierne til nævnte er opnået eller vente til produktionen starter hvis man vil have de sidste 200-300% med.
-
Reguleringerne vil jeg tro efter rygter vil komme på fredag eller onsdag, men jeg vil slet ikke undres hvis vi først ser dem engang i april eller maj. Kurserne fra før moratorium var jo 5 gange højere end dagens kurser og det endda uden produktion så du kan selv regne ud at vi skal meget op(udvindings-forbedring udligner lavere oliepris). Når så produktionen starter så stiger de endnu mere. Du skal ikke tænke på reguleringerne det er bare støj, hold øje med de forskellige oliemygs udmeldinger.
-
Glimrende opsummering Mcjean. Har lige læst denne tale fra Natur og ressource ministeren Jim Carr. https://www.canada.ca/en/natural-resources-canada/news/2018/03/the-honourable-jim-carr-canadas-minister-of-natural-resources-globe-forum-2018-vancouver-british-columbia.html. Han forbereder tydeligt befolkningen om vejen til ren energi(vand,vind og solenergi) skal være via olie og specielt gas. Som vil give Canadierne økonomi til at købe vindmøller:-).Vestas b-formand har iøvrigt lige været til
-
møde hos Carr. Selvom der er masser af demostrationer imod Trans Mountain Expansion, så bliver den bygget og det skal være nu... Jeg har pt.en del aktier i QEC, men kigger også på alternativer, såsom Altai og kan se i nævner PPR. I 2008 var der også X-Terra som steg helt vanvittigt, er der nogen af jer som har info om dem.? Kursen er vældigt lav pt, men de har et par områder i Quebec.
-
Transmountain, går den ikke kun fra og ud af Alberta? Hvordan kan den understøtte casen i Quebec.. havde opfattelsen af at udvindingen i Quebec hovedsageligt var drevet af behovet i regionen.. med andre ord, er der infrastruktur til at distribuere fremtidig udvinding i Quebec til resten af landet og eksport? Eller skal den først opbygges, før det fulde potentiale i casen udfoldes?
-
Som jeg skriver kortfattet Jazzz så vil den første bølge kaste en 2-3 gange kursen af. Hvis du vil have de sidste 200-300% med så må du vente til jordmålinger, klargøringer og boringer forelægger og rør og gasværker er bygget. Det er om en 1-3 år og jeg tror kursen kontinuerligt vil stige henimod de første udvindinger.
-
Gugag. Jeg har en overvægt i QEC, en mellemvægt i PPR og Junex og fluevægt i PCQ og PQEFF. QEC giver sig selv. Grunden til PPR og Junex er at de ikke er afhængige af frackering, de kan udvinde konventionelt. Junex sidder på et stort område og PPR har cirka samme 250k lige i smørhullet. Junex er mere ude i siderne(1.1mill) acres. PCQ har 675k acres sammen med SQX(dem som steg 65%) i sidste uge. Altai har også acres op af QEC og PPR og dem købte jeg i 0.05, solgte dog i sidste uge og købte PPR da
-
den står pænt stille i forhold til potentiale, Altai er steget 8 gange pengene og er nordmændenes nye darling, så jeg valgte at lade dem beholde den og søge over i PPR som allerede har 5500 boe og lige har færdiggjort 6 nye brønde. Problemet med Altai er at acres er uberørte de har end ikke undersøgt jorden, hvorimod QEC og PPR har delvist klargjorte brønde fra før moratorium. Jeg ved ikke med Junex og PCQ.
-
PPR har 5500 boe og lige færdiggjort 6 nye brønde med en oliepris på næsten 70$, det er vildt, de kan betale brøndene tilbage på 1-2 år hvor det før tog 7-10 år. og generere et pænt overskud til at nedbringe sin gæld og det er så uden Lowland og Retsagen. Vildt at marketcap ikke er større, men canadierne er stadigvæk groggy efter mange års helt uforståelige politiske beslutninger der har skadet industrien i unødig grad, så de tror ikke på politikerne.
-
Plus at udvindingen er mindst 25% højere generelt. Der er ikke mange mæglere der dækker disse oliemyg, men ud fra de data de bliver præsenteret estimerer de et kursmål der tit er 5 gange højere end nuværende kurs. Markedet kan ikke rigtig forstå de nye metoder, det nye udstyr, og den nye politiske vilje til gas, men når de første regnskaber efter vår kommer så vil vi opleve et haltende marked der endelig får øjnene op for denne undervurderet sektor inden for energi.
-
Kilder peger på i morgen, nok efter børsluk, når nyheden er ude og de kan gå i gang med ansøgning, så kan vi forvente nyt fra mange oliemyg og oliegiganter, ingen tvivl om det kan betyde orkanagtige stilstande med kurser der flyver op og ned, spænd sikkerhedsbæltet og hver klar til "the ride". Det er Klondyke x 10.
-
Der er jo næsten for godt til at være sandt, at der mulighed for stor stigning på kort sigt. Og så siger al sund fornuft -pas på... kan det virkelig være at investorerne er så bekymret for at det går i vasken og i så fald må sandsynligheden jo være til stede.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind