Aktiesnakken — September 2017
-
Petrolympic is a Canadian junior oil and gas company actively exploring for premium crude oil and natural gas in North America. The Company has an oil asset in the prolific Maverick Basin of Texas, USA. The Company also holds an interest in a total of 752,933 hectares (1,860,530 acres) of oil and gas exploration permits in the Appalachian Basin of Quebec that include holdings in the St. Lawrence Lowlands and Gaspe Peninsula. The Company's holdings in the St. Lawrence Lowlands consist of a 30% in
-
216,933 hectares (536,051 acres) through a joint venture with Squatex, a 12% interest in 8,000 hectares (19,768 acres) through the Farmout Agreement with Canbriam Energy Inc., and a 100% interest in 56,152 hectares (138,754 acres) located over the Lowlands shallow carbonates platform on the south shore of the St. Lawrence River, less than 30 kilometers southwest of Montreal. These properties represent a major position in the Utica Lorraine and Trenton-Black River Plays. Petrolympic also
-
maintains holdings in the Gaspé and Lower St. Lawrence regions, including a 30% interest in 431,160 hectares (1,065,415 acres) through a joint venture with Squatex and a 100% interest in a block of exploration permits totaling 40,688 hectares (100,542 acres) located between Rimouski and Matane prospective for hydrothermal dolomite hosted light oil.
Read more at http://www.stockhouse.com/news/press-releases/2016/05/17/petrolympic-ltd-lower-st-lawrence-several-tens-of-millions-barrels-of-oil-and#G -
-
Lyder spændende med PCQ McJean.
-
Ja det kribler lidt i fingrene for at trykke på merkøbsknappen, men har endnu ikke fået bearbejdet 7 års lang tørkeperiode helt endnu, så er lidt forvirret og rystet over det endelig ser ud til at der kommer en energiplan der kan bruges til noget, både for befolkningen men også for industrien. Gid danske politikere var meget klogere end de reelt er:-(
-
Ja den er meget lille, men de har dæleme gunstige reserver i undergrunden.
-
Jeg er fristet til at nappe et frimærke i PCQ.
-
Vil hellere bruge 10.000 på PCQ end købe lotto i et år, men det er en smagssag. Qecbec har et af verdens allerstørste felter inden for gas og med olie som sidegevinst, nu vil de udvinde det til eget brug og hvis Shell og Statoil vil lege med så må de købe de canadiske oliemyg ud, da de har rettighederne. Shell var faktisk i Uticaområdet i 1956 og ved godt hvad feltet er værd, men politikerne har været problemet.
-
@Mcjean: I går overvejede jeg at købe PCQ, men valgte i stedet at lade mig overtale til at købe Junex, som jeg gjorde. Nu er jeg nød til at købe flere PCQ...stakkels mig

-
Nemlig Ja

-
@Mcjean - tak for alt din info... Det er virkelig værdsat. Jeg vil ikke ligge noget i det, men jeg læser på andre fora, at MB eftersigende skulle have haft dinner med Shell .. Lidt sjovt, nu du nævner at de har været i området før..

-
Yep Shell er gået ud af oliesand i Alberta ligesom Statoil og Statoil blev spurgt om de var færdige i Canada. Dertil svarede de at de påtænkte at blive i Canada og ville beholde deres hovedkontor........hvorfor mon? Jeg er ganske sikker på det skyldes Montney(Qec område) og så Qecbec.
-
ja Shell og Statoil er naturligvis godt klar over de enorme resourcer der er i den Canadiske undergrund.
-
hehe ja der skal være til pensionen McJean, så derfor skal man helst have Questerre, Junex og PCQ i porteføljen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind