Aktiesnakken — September 2017
-
På baggrund af nævnte er nogle nu begyndt at positionere sig i aktien, men der er stadigvæk risiko i aktien som dog vil forsvinde hvis reguleringerne indeholder hvad vi regner med, derfor er rådet at investere maks et frimærke. Den fylder 3.5% i mit depot, men regner med den snart fylder 20%:-)
-
McJean tager jeg fejl, hvis jeg siger, at Altai har ca. 200.000 acres i Quebec-området. I det tilfælde får jeg ikke helt dit regnestykke til at gå op. Med seneste lukkekurs på 0,14 CAD og 55 mio. udestående aktier får jeg en markedsværdi på blot 7.7 mio. CAD. Delt med 200.000 acres får jeg 38,6 CAD pr. acre. Er det noget jeg overser?
-
Når det er sagt så er Altai jo klart den mest laveste pris pr. acre af Junex og Questerre og dem selv - om end Questerre er sværere at regne med da de har en del andet. Altai burde være langt langt mere værd og har selv lyst til at gå endnu mere massivt ind i det. Det eneste der afholder mig er frygt for dårlig behandling af mindretalsaktionærer grundet den meget lille størrelse af selskabet samt den lille ejerkreds magt. Er der andre risici du har for øje og vurderer du min frygt ubeg
rundet? -
Altså 500-1000 gange mere end hvad de er fastsat til. Det skal dog siges at vi ikke aner noget om reserverne og at deres acres fasktisk er værdisat til 0, og at de skal værdi sættes igen når reguleringerne kommer. Dette er en lille perle og jeg er helt sikker på at ejerkredsen nok skal få solgt guldkalven til rette pris.
-
om det bliver 500 pr acres 1000 eller 10.000 rager mig en høstblomst, det er stadigvæk vildt meget i forhold til nuværende kurs. Det skal dog bemærkes at vi ikke aner om det kun er 30.000 acres der kan bruges og hvornår licenserne udløber i forhold til salgspris, men som sagt er jeg lidt ligeglad da jeg simpelthen ikke kan finde et andet selskab med samme potentiale, hvis jeg har læst og forstået casen rigtigt.
-
Hvis det mod forventning ikke går som præsten prædiker så er det en helt anden sag, da ens aktier bliver svære at komme af med da der ikke er mange i omløb og volumen meget lav, derfor vil jeg aldrig overeksponere i små selskaber men kun købe for det jeg kan tabe.
-
Tak for info Mcjean.
-
McJean har du en opdateret vurdering af Petrolympic? Det var 300.000 acres de havde i Quebec ikke sandt? Vurderer du deres acres ligeså potentielt stærke som Altais?
-
Nej Altai's er lige ved siden af QEC som nok har hot spot-området. Reserverne her skulle være større set ud fra et geologisk view og det der er udmeldt indtil videre, men vi bliver nok klogere efter reguleringerne. Tror PCQ kider lidt af det samme som Junex, at de har svært med at finde fodfæste omkring social accept i deres områder, men der skal nok findes en løsning, men der kan gå lidt tid måske!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind