Aktiesnakken — December 2016
-
- De mener at kunne hive olien op med en breakeven på ca. 28 dollars pr. tønde
-
- CEO Jonas Lindvall har tidligere stået i spidsen for Tethys Oil med rimelig succes. Han har angiveligt ekspertise i Oman, hvor de netop har offentliggjort, at de kigger efter næste potentielle oliefelt.
-
Men for at være ærlig er jeg helt ny rookie i gamet mht. olie og var derfor nysgerrig efter om salgstalen er totalt standard i oliebranchen
-
I exploreselskaber er de gode til salgstaler generelt. Hvis de holder ord stiger tilliden, men når de bommer og undskylder er det vigtigt at miste tilliden og ikke være forelsket så meget i aktien at man sidder "løgne" overhørig. CEO skal kunne levere varen og det er klart nemmest i rolige omgivelser uden krig og religiøse fanatikere.
-
Helt enig Mcjean.
-
Brasilien er også et mareridt at operere i.
-
Hej alle - første indlæg fra mig her
Men jeg har fulgt chatten her længe - en dejlig diametral modsætning til 98% af Hegnar. Angående Maha, som jeg har fulgt en del og stadig gør (ejer også en position heri), så er Maha ikke et explorationselskab i ordets forstand. Som nævnt opkøber de eksisterende men underpræsterende felter og udnytter deres enorme erfaring til optimere produktionen. Men jeg giver McJean ret i, at man skal være kritisk. Men ledelsen virker enormt solide og tillidsvækkende. -
De har kun 3 år på bagen og Jonas Lindvall virkede ret stolt over, at have fået godkendelsen i Brasilien i hus allerede. Da han var i Tethys Oil tog det 7 år før første godkendelse.
-
Helge er Brasilien et mareridt at operere både mht. selve driften/udvindingen af olie samt regulering/lovgivning/bureaukrati eller tænker du mere på den ene eller anden vinkel?
-
De geologiske forhold er gode, men bureaukrati, bestikkelse, politiske forhold,ventetider på alt og dårlig arbejdmoral har gjort at mange selskaber gennem årene har opgivet at deltage i området.
-
Med henseyn til Maha er det vel bare at holde et frimærke i aktien. Man kan så købe mere i takt med at casen udvikles.
-
Yep der findes en del konkurser med baggrund i Brasiliansk eventyr, men tiderne ændre sig så hvem ved. CEO kan sagtens være god og tillidsvækkende i MAHA kender dem ikke, men mine alarmklokker ringer altid når talen falder på Brasilien, her vil jeg være ekstra opmærksom, men kan sagtens være de har ramt guldet, jeg har dog rigeligt af olieaktier. Explore er ikke kun opdagelsesselskaber, men også nye selskaber der leder efter faste indtægter, så i min verden er definitionen mere bred, men enig i
-
Det skal lige pointeres, at Tartaruga-feltet blot er en af de 3 de har p.t. De har også i Manitou (Canada) og Wyoming (USA). Det brasilianske er bare det mest lovende
-
Haha, svarede han og i så fald hvad?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind