Bavarian Nordic — Marts 2026
-
Jeg synes, de nye bestyrelsesmedlemmer har gode profiler, men hvis Anne Louise Eberhard fortsætter som formand, har der bestemt ikke været nogen paladsrevolution. Men OK Eberhard var imødekommende på aktionærmødet i december og hun forstod bedre end CEO og CFO at nu må der rækkes en hånd ud. Men jeg er fortsat skeptisk og har svært ved at se hun er den rette i spids for et pharma selskab. Men valgt af en ny CEO bliver vigtigt her.
-
Eliot, hvis du har en informationskanal ind, så prøv lige at forklare dem, at deres optionsprogram var meget meget flot, da det var et udviklingsselskab. Nu er det en vaccineselskab, og så er de nødt til at skrue ned for generøsiteten i optionsprogrammet. Lønninger og optionsprogram er langt over standard, i forhold til virksomhedens størrelse.
-
“WHO and partners are establishing an emergency mpox vaccine stockpile under the International Coordinating
Group on vaccine provision (ICG)8 to be operational by August 2026.” side 13 https://www.who.int/publications/m/item/multi-country-outbreak-of-mpox--external-situation-report--64---26-march-2026 -
(fort.) Bemærk CEPI udtaler sig også i PM https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/c4b2c16b-998e-4f02-9d93-fe6e89e9e001
-
Hvis Bavarian har fulgt den aftalte Paediatric Investigation Plan (PIP) med EMA (EMEA‑001161‑PIP02‑11‑M03) og opnår godkendelse, vil de formentlig få seks måneders Supplementary Protection Certificate (SPC).
-
Det er virkelig spændende - det begynder at ligne lys i tunnelen. Der er stadig vigtige skridt (WHO: SAGE, EUL/PQ og nationale godkendelser i Afrika), men retningen er tydelig.
Der tales samtidig om Gavi-stockpiles (Unicef) fra august, fill & finish i Afrika og et behov på 3-4 mio. doser - som jeg ser som et årligt niveau, hvis det bevæger sig mod børnevaccinationsprogrammer som indikeres i WHO’s MPOX-rapporter.
Lav stykpris i Afrika, men volumen opvejer det => en attraktiv samlet forretning.
-
Jeg har salgt mig ud af Bavarian Nordic i dag men regner med at vende tilbake når tingene i verdenssituatione er blevet mere roligt. Se kommentar under Per Hansen's debat indlæg om nervøse investorer.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind