Bavarian Nordic — December 2025
-
Webcasts fra 11/12 er nu tilgængelig https://getvisualtv.net/stream/?bavarian-nordic-shareholder-information-meeting-2025-copenhagen
-
Blot et par ting herfra.
@ES 11/12 14:16 – jeg hørte det som om at det havde været en vanskelig øvelse for Bavarian at samle ”folk” til et møde på grund af julemåneden - MEN - så var det sådan, at Bavarian alligevel havde et bestyrelsesmøde, der for længe siden var skemalagt til netop den 11 dec 2025. og vupti – så kunne dette planlagte møde udvides til også dette aktionærmøde. Inden den forklaring undrede jeg mig over, at også Bavarians advokat var til stede til dette aktionærmøde. -
@ Cupcake 12/12 14:36 – det jeg hørte fra bestyrelseslederens side var nærmest, at bestyrelsen var blevet udsat for en slags ”afpresning” fra kapitalfondenes side (ikke at hun brugte det ord), fordi kapitalfondene ikke ville fremstå, som der var tale om en fjendtlig overtagelse. Altså dersom bestyrelsen ikke ville anbefale det fremsatte tilbud – så ville tilbuddet falde til jorden. Om det er en forklaring der efterfølgende er konstrueret til lejligheden eller om forklaringen er korrekt, får vi n
-
får vi nok ikke at vide lige med det samme.
Pudsigt nok ville Claus Berner Møller fra ATP ikke tale med journalisten fra Medwatch umiddelbart efter mødets afslutning. Han blev spurgt 2 gange herom. Journalisten blev henvist til at benytte den formelle fremgangsmåde via ATP.
-
@MammaMia 17:45 Ja - sådan hører jeg det fortsat. Min anke er ikke, at bestyrelsen anbefalede buddet, men hvor aggressivt det blev promoveret: trusler om udvanding i materialet, manglende vilje til dialog med investorer, udtalelser bag betalingsmure og massivt pres fra BN ("på KF's vegne") via banker og platforme om at “huske at tage stilling”.
Kronen på værket var den daværende formands ubehjælpesomme Q/A-video, hvorefter næstformanden tog over... -
ACDC torsdags briefing - Mpox: 1) ikke utænkeligt, at PHECS erklæres afsluttet inden for de næste 3-4 dage. 2) GAVI har bekræftet stockpile af 500.000 vacciner i 2026. ACDC fortæller, at det svarer til 2,5 mio vacciner (pga. fractional dosing…). 3) ACDC undersøger fortsat, hvad vaccine-efterspørgslen skal være fremover på kontinentet for at sikre tech transfer / production i Africa finder sted. (I sidste uge fortalte de på briefingen, at der var samtaler med BN om tech Transfer til Sydafrika).
-
Chikungunya - CEPI “The pain after the bite: Tracking Chikungunya’s debilitating impact in East Africa” https://cepi.net/pain-after-bite-tracking-chikungunyas-debilitating-impact-east-africa
-
Ifølge WHO’s seneste rapport, “Multi-country outbreak of mpox, External situation report #60 - 8. december 2025”, er alle MVA-BN-vacciner, der blev tildelt i de første seks runder, nu leveret. Derudover er yderligere 150.000 doser blevet tildelt i syvende runde. Ud af disse er 110.000 doser allerede leveret til Uganda, mens doser til Kenya og Liberia forventes leveret henholdsvis den 9. og 10. december 2025.
-
Rapporten oplyser også at Mpox-vaccinationsaktiviteter med MVA-BN er startet og godt igang i 14 lande. De fleste af landene benytter en enkelt-dosis strategi med MVA-BN, som retter sig mod befolkningsgrupper med høj risiko for smitte. Mere end 1,2 millioner doser af MVA-BN-vaccinen er blevet givet i disse lande. Mere end 1.462.000 doser (687.016 af MVA-BN og 775.862 doser af LC16) er blevet givet i Congo (DRC), hvilket udgør over 73 % af de vaccinerede personer i afrikanske lande.
-
Smittetallene ser i øvrigt ud til at være lave eller nedadgående i mange Afrikanske lande og derfor forståligt at PHECS bliver afsluttet.
-
"Bavarian Nordics CEO overvejer lån og ny kapital efter mislykket opkøbsforsøg" er overskriften på Marketscreener's international artikel om investormødet onsdag i sidste uge. Ikke et ord om aktietilbakekøb. Jeg kan da godt forstå hvorfor international investorer vil sende aktiekursen ned. Det aktietilbakekøb er KUN kommet i stand fordi ATP har vredet armen rundt på ledelsen.
-
-
Men samtid oplyser Bloomberg i sin artikel "Bavarian has no plans right now to tap markets for funding, a spokesperson said by phone.". Kommunikationen her er noget ord. Ethvert børsnoteret selskab kan jo gennemføre en emission fra tid til anden men hvor skal Chaplin råbe op om dette længde før end det er nødvendigt.
-
Mødet var selvfølgelig torsdag og ikke onsdag som jeg skrev ovenfor.
-
"Hvaaa... hvor skal vi hen, du?" af @ElliotSpitzer https://proinvestor.com/boards/130356
-
Og et fungerende link til videoerne fra mødet:
Bavarian Nordic Shareholder Information Meeting
Copenhagen, December 11, 2025
Bavarian Nordic Shareholder Information Meeting (getvisualtv.net)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind