Bavarian Nordic — November 2025
-
Godmorgen og det er vel i dag at man også kan sige god morgen

-
Godmorgen

-
Per Hansen siger “Jeg ser, at de private investorer har sejret ad helvede til. På trods af at konsortiet er kommet med en fair pris, i forhold til det som Bavarian Nordic har dokumenteret, de kan levere, ønsker de ikke et salg“, hvilket spiller på det gamle citat fra LO fagforeningsmand Thomas Nielsen om at man kan vinde men hvor det bliver problematisk hvad man står tilbage med.
-
Men både Per Hansen og Asger Åmund er ikke i tvivl om dette må få konsekvenser for ledelsen. Jeg mener selv at den primære målskive må være formanden og næstformand i bestyrelsen med mindre at nogle kan pege på at CEO og CFO også spillet en mere aktiv rolle initialt i forhandlingerne. På sigt er der dog nok også behov for at få ind en ny CEO.
-
Bavarian Nordic: Aktien er som ludobrikken sendt tilbage til start https://proinvestor.com/boards/129488
-
-
Undervejs havde jeg helgarderet, ligesom mange andre tænker jeg. Beholdt en god portion og solgt nogle. Har nu købt op, og har flere aktier nu, end da det hele startede. Tror fast på den strategi
-
jeg er stadig mega uforstående overfor hvad der er sket. Hvordan kan professionelle Fonde, træde ind i dette for arbitrage. Det virker vildt uprofessionelt. Der må være mere til denne historie. Det gav da mere mening, hvis man samlede alle fondene under et, og købte op, og så gav det et skud mere. kurs 190 giver så lidt mening i dette. Ja der skal ryddes op, og selskabet rystes. Men vi er da på vej mod et bedre sted
-
Husk dem! De er udygtige, griske og til grin
-
Ja, vi er tilbake på det rigtige spor nu - "ATP går ind i dialog med Bavarian Nordic efter mislykket opkøb fra private equity." ifølge AM Watch. https://amwatch.com/AMNews/Pension/article18718007.ece
-
Jeg håber også at der kommer lidt overvejelser internt hos dansk presse-redaktioner omkring deres rolle. Jeg syntes der har manglet kritisk holdning til hvad der foregik. Det virker lidt som om at penge der kunne tjenes på reklamerne var et holdkæftbolsje på kritiske stemmer.
-
Fra MedWatch: BN investorer accepterede tilbuddet – nu er de triste over resultatet; De to kapitalfonde mislykkedes i deres forsøg på at overtage Bavarian Nordic. - "Det er en rodet situation," siger investor Michael Voss.
"Nu mere end nogensinde har vi brug for dygtige folk til at styre dette skib i den rigtige retning," siger Michael Voss, direktør for Fundamental Invest. -
Men Michael Voss der er meget bedre at situationen er kommet for en dag og der kan blive ryddet op end at selskabet går bagom ryggen på storaktionæren og holder på med rankespil.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Derfor må der være mere til denne historie end vi ser, og jeg tror ikke historien er færdig endnu.