Bavarian Nordic — November 2025
-
Kan ikke se hvordan KF skulle nå 50% inden den 05/11 … men Pligttilbud ES ? Så skal de vel komme med et bedre tilbud
-
Nej, de kan fremsætte et tilbud på de samme præmisser som her ved udløb af det frivillige tilbud. Det behandler alle aktionærer lige.
-
@eliot, egentligt godt tænkt omkring pligttilbuddet. For det er jo bare at de har en enkelt aftale med en eller anden fond (evt. MS). Men stadig så er de 5% hos MS (som de var så dygtige lige at komme op og flagre, og så ned igen), jo stadig en position med risiko i. Konspiratorisk, kunne KF, jo også lade tilbuddet falde. få MS til at banke prisen ned under 200, og så samle alt panik og stop loss op over nogle dage, og så komme med et nyt tilbud, når de har købt de først 10-15%
-
Nordic Capital (NC) vil overtage BN – og er samtidig medejer af LEO Pharma, der vil på børsen næste år. Hvis fonden som næste træk trækker en kanin op af hatten - og går stik imod småaktionærernes ønsker - risikerer NC så ikke at miste tilliden hos investorer som ATP, PFA og andre institutionelle spillere?
-
ATP har vist at de ikke er tilfredse med NC eller K F . ATP har ved begge bud afvist hurtigt kontant det kan man ikke tage fejl af. ATP har sagt deres mening om de bud, de er alt for lave og afspejler ikke værdien i BN. Det skal vi alle huske de næste dage.
-
2/11 22:07 af Cupcake - Jeg opfatter ATP’s klare nej som min livsforsikring i denne investering. Jeg vil gerne se kapitalfondene udvande ATP herfra og til ind i et varmt sted. Kapitalfonde er nemlig afhængig af nogle også aftager i den anden ende når de genintroducere på børsen.
-
Det bliver interessant at se hvordan bestyrelsen stiller sig hvis kapitalfondene har under 50 %. Bestyrelsen har argumenteret at det hele drejer sig om at aktionærerne skulle have en chance for at tag stilling til budet. Nu har aktionærerne ovenikøbet taget stilling på en højere budpris. Hvis de skal være konsekvente så må de trække opbakning, hvis det er under 50%.
-
Et par spændende dage, vi går i møde. Igen. Ja, ATP har været alt andet end tvetydige. Jeg er stadig målløs over bestyrelsens ageren som frontfigur, mens KF mestendels gemmer sig i kulissen. Vi skal for alt i verden ikke i nærheden af 50% - og hvis vi ender der, vil det forhåbentlig betyde, at der ikke længere står en samlet bestyrelse bag kupforsøget.
-
I forhold til orderen fra HERA så er der nogle juridiske og operationelle begrænsninger, som knytter sig til dette. HERAs juridiske instrumenter, budgetter og beslutningsprocesser er organiseret inden for EU rammer og har til formål at beskytte EU borgerne.
-
Direkte operationel støtte i tredjelande (f.eks. udsendelse af EU medicinske hold eller indsatsressourcer på stedet) varetages typisk af andre EU organer (European Civil Protection Mechanism, ECDC, DG ECHO) eller af internationale organisationer såsom WHO. Så dette er ikke knyttet til stockpile for de afrikanske lande.
-
Korrekt, HERA har intet med den afrikanske stockpile at gøre. Det er GAVI - indtil videre. GAVI, der dækker LMIC, sigter mod på sigt at gøre sig selv overflødig. Fremadrettet kan der derfor forventes indkøbsaftaler a la HERA i Afrika, PAHO og Fjernøsten. BN og andre producenter skal dog garanteres en vis omsætning for at holde produktionsfaciliteterne (PF) kørende. BN’s faciliteter i Kvistgård er efter min vurdering dimensioneret til BARDA-volumen, som formentlig udebliver, så længe den nuv. 79-
-
Selv om salg til BARDA udebliver i det omfang, der tidligere var forventet, og enkelte lande/områder vælger ikke at teste (altså lukke det blinde øje), ændrer det ikke på, at mpox, Chikungunya og andre pandemier fortsat vil forekomme og sprede sig. Rejsende til fx myggeplagede /mpox områder vil derfor fremover skulle lade sig vaccinere - uanset, hvordan USA agerer…
-
Per Gramstrup i LinkedIn : “BAVARIAN NORDIC STÅR STÆRKT, HVIS BUDDET FALDER“ - læs også Geamstrups dialog med læserne…
“https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7388869593819389952 -
Gramstup / Asset Advisor Fondmæglerselskab svarer på "Hvad sker der, hvis de IKKE når deres acceptbetingelse på 66,67%?" og giver deres bud på de sandsynlige konsekvenser - og den oplagte vej frem for selskabet... PS: Det var Mallemoeller, der slog linket op på Nordnet i går.
-
Jeg må indrømme at jeg bliver chokeret, hvis ikke de to kapitalfonde uanset niveau af tilslutning vælger at købe aktier fra dem som har accepteret tilbudet. De har brugt så mange penge og så meget goodwill at dette har fået sit eget momentum. Men hele præmissen for opkøbsprocessen var afmontering. Der er dog MEGET lang vej til det mål. Der er derfor sandsynlighed for et drama af Shakespearesk dimension videre frem.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind