Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
@ES – havde de egentlig en storaktionærpost inden? Ved du det? Jeg kan ikke finde noget. Det ville i øvrigt være klædeligt, hvis BN opdaterede deres Ownership-side
https://www.bavarian-nordic.com/investor/share-information/ownership.aspx -
Eller er det her de aktier som var en del af forhandlingen om 250 og de fonde som kom på plads med det har ville have pengene i hånden med det samme. Nu brukes disse aktier så en gang til for at få det til at se ud som om yderligere 5 % er på vej til fondene? Spekulation fra min side men ikke en umulighed.
-
Uanset hvem der krydser 5 % så skal det oplyses umiddelbart. Det er særligt vigtigt på et tidspunkt som nu.
-
"Aktionæren skal straks give meddelelse til selskabet og Finanstilsynet, dog senest fire hverdage efter, at vedkommende bliver eller burde været blevet bekendt med, at transaktionen er gennemført." https://www.finanstilsynet.dk/finansielle-temaer/kapitalmarked/storaktionaer/storaktionaer-kort-fortalt
-
Strøjer - Jeg ser din pointe men jeg forstår bare ikke hvad en aktør som Morgan Stanley vil her? Banker plejer være dem som går til forhandlingsbordet.
-
@EliotSpitzer - ligger forklaringen her se sidste indlæg 129261
https://proinvestor.com/boards/129259 -
Cupcake - Jeg har læst AI svarene igennem men der er også faktorer som AI ikke kan se ind på. Er Morgans Stanley en af banker som skal være på til at lægge finasering til den startegi plan som som kapitalfondene vil gennemføre. Det kan give et motiv til at få dem over dette hump osv. Det ville AI ikke afdække. Men omvendt jeg har ikke bedre svar en ASI lige nu.
-
Dette kan jo meget vel være en nominee-konti. Det er den situation, hvor en bank, megler eller anden finansiel institution registreres som ejer af værdipapirer på vegne af en kunde, som er den reelle ejer. Dette bruges ofte af udenlandske investorer og store institutioner.
-
I en opkøbssituation må du gerne benytte nominee konto som den registrerede ejer i aktiebogen, men den reelle ejer skal være kendt af både banken og myndighederne.
-
Det er også sådan at BN kan få oplyst, hvem den reelle ejer er.
-
Er det et Carnegie Investment Bank AB
-
Er det ikke Carnegie Investment Bank AB
? -
Og de hedder vel i dag "DNB Carnegie Investment Bank AB"
-
Cupcake - Det kræver seriøste grave-journalister med mange års farts tid at afdække relationer imellem financielle aktører. Det var derfor det tog så lang tid at afdække CumEx-skandalen; Den stor eurpæiske skatteunndragelse som ble afsløret i 2018
.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind