Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
WHO 22/10 “Global report on neglected
tropical diseases 2025” https://www.who.int/teams/control-of-neglected-tropical-diseases/global-report-on-neglected-tropical-diseases-2025 skal downloades -
@YPE - Som jeg forstod havde de muligheden indtil midnat i går .. så 250kr må være sidste bud og de går efter 2/3 .. tænker ikke de når i mål .. havde de i går hævet til 275kr havde de nok haft gode chancer - blot min mening
-
Chikungunya outbreaks: Why India is at the epicentre of a global health threat: https://www.theweek.in/news/health/2025/10/22/chikungunya-outbreaks-why-india-is-at-the-epicentre-of-a-global-health-threat.html
-
Er det korrekt at Sydbank har ændret sin aktieanalyse anbefaling fra "Buy" til "Hold" for BN? Er der nogen som har adgang til SydBanks analyser fordi det er lidt interessant at kom med ændring så kort tid inden regnskabet. Jeg er særlig intereeseret fordi, hvis de er bleve rådgiver skal de skifte fra buy til hold.
-
Hvad tænker du? Er der en hvid ridder på vej?Her er hvad Sydbank mente i juli 2025: https://www.euroinvestor.dk/nyheder/sydbank-prisen-for-bavarian-aktien-boer-vaere-langt-over-233-kr?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqdrm1B6CR6Ftc3WFni-6TwQJEZ91FWEKfNkz59jBgElPoGbBN-jovTd&gaa_ts=68fa13a1&gaa_sig=ibhoGId8I_X9TcQJJ8XBlz5ydfdE_DMmcaVarKJQ566MfoQ951rPU3G_Hu8bZZFPGzHF8PbyCf3Jawz2q1lMew%3D%3D
-
Nej, det er blot: "En risiko for, at buddet på Bavarian Nordic ikke bliver forhøjet yderligere, får Sydbank til at sænke sin anbefaling for aktien: https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/7c63edbf-ae68-4f30-b870-4315a0b27f85
-
Yahoo - Tak for link. Nej, det ligner bare vanlig analyse.
-
Darwin: Ifølge “Vejledning om bekendtgørelse om overtagelsestilbud” kan tilbudsgiver ændre vilkårene i sit tilbud under tilbudsperioden, så længe der er tale om en forbedring. En forhøjelse af tilbudskursen anses eksempelvis altid som en forbedring. Vælger tilbudsgiver at ændre tilbuddet, skal der udarbejdes et tillæg, som tydeligt beskriver de konkrete ændringer.
-
Foretages ændringerne inden for de sidste to uger af tilbudsperioden, forlænges perioden, så investorerne får mindst 14 dage til at tage stilling til det ændrede tilbud. Dog må tilbudsperioden samlet set højst vare 10 uger, inklusive eventuelle forlængelser. Det betyder, at tilbudsgiver ikke kan forbedre tilbuddet eller ændre betingelserne, hvis der allerede er gået 8 uger eller mere, da der i så fald ikke er plads til en to ugers forlængelse.
-
Et fald, såfremt tilbuddet falder, er jo lidt spøjst. Hvis en kommer og vil købe dit hus for 5 mio kr. og du siger nej, prisen er for lav, så falder huset jo ikke dagen efter til 4 mio kr. Jeg er klar over at der er nogen som gerne vil ud. Hvorfor der også bør laves et tilbagekøb straks efter tilbudsfaldet...
-
Darwin - Bemærk at den seneste bekendtgørelse om overtagelsestilbud er fra 2. juni 2025. Hvis du læser vejledningen til denne så er der i afsnit 10 klar omtale af "Forhøjelse af tilbudskursen". Jeg kan ikke læse det på anden måde end du har beskrevet. Kun hvis de via market køber til højere kurs skal de straks informere alle parter om dette. Men jeg er ikke jurist så jeg modtager gerne bedre forklaringer.
-
Darwin - Jeg har undersøgt lidt nærmere og vi har begge ret. I Danmark kan en tilbudsgiver i princippet forbedre budkursen helt frem til tilbudsperiodens udløb, MEN KUN hvis ændringen ikke vurderes som væsentlig. Det er en konkret juridisk vurdering, og der er klare regler for, hvornår en ændring kræver forlængelse af tilbudsperioden.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind