Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
(fort.) Bak fra DAF er i tvivl om, hvorvidt buddet er højt nok til at indhente 75% af aktierne. Hans oplevelse er, at rigtig mange aktionærer fortsat synes BN har et stort potentiale og at BN bør blive på børsen og udleve successen. processen omkring buddet har været kritisabelt og ikke det, som vi ønsker os for et sundt aktiemarked. Nu vil han lytte til DAF-medlemmerne og øvrige investorer i hans netværk.
-
Michael Voss i MedWatch 10/10 : "Jeg synes, det er absurd og utilstedeligt. Det sætter en tyk streg under, at han er uegnet til at være bestyrelsesformand i et børsnoteret selskab,” + "Jeg vil sige det sådan, at det er temmelig malplaceret, at hans fokus i interviewet er, hvor positiv en fremtid selskabet har, efter at investorerne har solgt deres aktier."
-
Michael Voss Børsen 15/10 : Frygtede voldsomt salgspres og har forhandlet det nye tilbud på vegne af de øvrige institutionelle investorer, som har takket ja. Voss gruede for alternativet fra de fonde, der køber op og spekulere i et højere bud, så hvis KF trak sig, var Voss nervøs for, at aktien ville blive udsat for salgspres. "Det er vores forventning, at flere private investorer skæver til det nye bud, og at en lang række professionelle investorer har sagt ja. Og at handlen går igennem".
-
15/10 19:27 af Helge - vi sætter alle pris på din perspektiveren og at du klart har tilkendegivet din støtte til NEJ TAK-kampagnen. PS - de mange utålmodige og kortsigtede privatinvestorer, behøver du ikke at bekymre dig om. De er smuttede for længst...
-
Det er en mærkelig dag ,først glædede jeg mig over der kun var 25.7% der bakkede om budet på 233. Nu blive man helt rystet over at 17kr kan få Voss til at vende på en tallerken og nu tale for det nye bud. Har altid lyttet med respekt når han ytrede sig. Er dybt skuffet over Mikael Voss.
-
@Dusør – du skal fortsat glæde dig enormt over resultatet!
Læs evt. Per Hansens debatindlæg fra i aften, hvis du ikke allerede har set det:
“Bavarian: Budforhøjelse har næppe store succesmuligheder”
https://proinvestor.com/boards/128929 Jeg nævnte Voss’ omvending, fordi den minder mig om Trumps bullying i USA – hvor selv hæderkronede advokatkontorer, eliteuniversiteter, tidligere uafhængige medier og stenrige tech-profiler (selv Gates!) bøjer nakken, når pengene taler. -
Hvordan ser kapitalfondene at de har en vej frem her? Jeg er meget bekymeret over det grimme spil som nu kan komme i kluissen. Og hvorfor fik vi ikke procentsater på tilslutning ved rapporting ved sidste rundte?
-
Cupcake - Oprigtigt tak for alt indsatsen for at få tilslutning til "Nej"-fløjen.
-
"Bavarian: Vi skal ikke være naive... Er 50,1% nok?" https://proinvestor.com/boards/128937
-
Igen overlapper vi @EliotSpitzer. Samme bekymring her. Vi fik ikke procentsatser fordi der var lige nogle kapitalforvaltere (Voss og Co.), der skulle "smøres"/omvendes, så tallene fremstod lidt bedre / mere truende. Kan du huske da de fleste i begyndelsen tænkte, hvorfor fortsætter KF, når ATP med 10% har sagt klart nej? Der gik en måned, og så kom svaret: 75%. Og så fik alle pludselig ret travlt. Og hvorfor fortsætter de denne gang? Hvad har de nu op i ærmet? Går de i realiteten efter 50,1%?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind