Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
Jeg vil stadig fastholde, at jeg ikke er tilfreds med det "foreløbige resultat" i den seneste meddelelse. Jeg vil derfor henvise til Vejledningen om bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Her står:
-
"
Meddelelsen skal indeholde det ”foreløbige” resultat af tilbuddet, uanset om tilbuddet bliver forlænget eller afsluttet. Med ”foreløbig” forstås, at tilbudsgiver skal inkludere så mange oplysninger om
resultatet som muligt. Tilbudsgiver skal herunder oplyse, hvor stor en andel af stemmerettighederne
tilbudsgiver antager at have opnået. For frivillige tilbud skal tilbudsgiver oplyse, om betingelserne
antages at være opfyldt eller ej." -
Jeg er meget sikker på at kapitalfondene har kendt til det eksakte tal og når de skal "inkludere så mange oplysninger om resultatet som muligt." så mener jeg ikke de har opfyldt kravet.
-
Men nu får vi at se om vi får et ordentligt halvlegsresultat denne gang.
-
Nu får vi også se, om Anne Louise Eberhard har ret i sit profeti om, at større investorer først giver tilsagn efter alle myndighedsgodkendelser er på plads og tæt på deadline. Begge kriterier er nu opfyldt.
-
Den 19/9 bemærkede jeg, at det kan tolkes positivt, at Aamund og andre, som normalt ikke holder sig tilbage fra offentlige udtalelser, synes at have "trukket sig tilbage". Geleddene var samlet, en fælles front under opbygning, og kampplanen finpudses. Siden da er tavsheden kun blevet brudt én gang – den 25/9 – af Lars Mathiesen i Børsen "Tidligere Nordea-direktør angriber Bavarian: I taber investorernes værdier på gulvet". Geleddene synes derfor fortsat at stå samlet. En interessant dag venter.
-
Bavarian Nordic: Mens investorerne venter på optællingen og næste skridt...https://proinvestor.com/boards/128902
-
14/10 “BioNTech's African mRNA vaccine production push gets EU funding boost” https://www.fiercepharma.com/manufacturing/biontechs-african-mrna-vaccine-production-push-get-eu95m-boost-eu
-
Jf @Bibob billedteksten “ Per Gramstrup, adm. direktør i Asset Advisor Fondsmæglerselskab, insinuerer, at Nordeas aktieanalyseafdeling bevidst har sænket kursmålet på vaccineselskabet Bavarian Nordic, så bankens Corporate Finance-afdeling lettere kunne få to fondes købstilbud på Bavarian Nordic trumfet igennem – med en klækkelig gevinst til følge for Nordeas Corporate Finance-afdeling” jamen dog… hvem skulle have troet det?
-
Det lyder voldsomt og kan da bestemt ikke være lovligt hvis det er sandt ?
-
Jeg har læst en skrive at KF bare skal have over 50% for at kunne udvande os små-aktionærer .. en anden skriver hvis de ikke når 75% kan bestyrelsen skiftes .. hvad er op og ned ? Ved godt at resultatet falder i dag - men vil gerne være på forkant med hvad der kan ske og om mine aktier kan udvandes hvis de kommer over 50% - takker allerede nu for et kvalificeret svar
-
Jeg kan godt blive lidt konspiratorisk fra tid til anden men lige denne her historie tror jeg ikke på at der er en konspiration. Nordea’ Markets’s analytiker Michael Novod, som dækker BN har i mine øjne høj integritet og jeg har kunne følge hans analysers logik. Men det sidste kursmål fra hans side var også 266 DKK. Derfor kan der stilles spørgsmåltegn ved fairness vurderingen fra Nordea Corporate Finance. Men analyserne mener jeg holder vandtæt.
-
BN største marked er USA - Kan ikke forstå at de ikke kunne være interessante for en af de store medicinal virksomheder i USA - eller er BN ikke store nok til et sådan køb - et bud på 25-30 milliarder kr er jo kun et greb i porto kassen for de store og de har faciliteterne til at producere i USA - meget man ikke forstår - undskyld hvis jeg kaster om mig med ideer - er nok lidt nervøs på dagen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind