Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
Delvist enig, YPE – men måske et lidt højere bud? Skal vi gætte? Her er hvad jeg tror: Tilslutningen lander på omkring 37% i denne runde. En eventuel forhøjelse til 256 (+10%) vil næppe være nok til at nå over 75%, medmindre de præsenterer et svagt Q3 i mellemtiden. Herefter måske en yderligere forhøjelse på 10% lidt senere – så vi ender på 280? Hvad jeg håber? At både KF og bestyrelsen trækker sig, så jeg kan sælge til kurs 466 om 2 år eller 699 om 3 år.
-
Jeg er fuldkommen kold ift om tilbuddet falder. Det vil ikke røre mig - tværtimod tror jeg på at det ville være en fordel. Fortsætter vi, skal buddet runde 300 før jeg overvejer et ja. Vil naturligvis give det en mindre overvejelse, hvis vi min når 285. Men skal have ryggen mod muren, for at sige ja
-
Husk tilbudsperioden kan maksimalt vare 10 uger fra offentliggørelsen af tilbudsdokumentet den 26. august 2025, altså til og med 4. november 2025. En eventuel forlængelse af den nuværende frist skal ske i intervaller på mindst to uger ad gangen, så de højst kan få én forlængelse mere. Perioden kan desuden ikke forlænges ud over de 10 uger, da de nu har opnået de nødvendige myndighedsgodkendelser. Der er derfor ikke meget wiggle room.
-
I dag har jeg modtaget besked i E-boks, ligesom alle andre registrerede ejere. Jeg er dybt utilfreds med denne besked, som er en reklame for overtalelsestilbuddet af Bavarian. Beskeden rangerer i gråzonen, hvad jeg mener er tilladt ved brugen af e-boks. DAF, jeg håber I viser jeres værd og slår tilbage. Mvh, Yahoo (Bavarian ejer)
-
Her er beskeden: Til aktionærer i Bavarian Nordic A/S - tilbudsperioden udløber den 14. oktober 2025
Kære aktionær i Bavarian Nordic A/S
Innosera ApS, et selskab kontrolleret af fonde forvaltet og rådgivet af Nordic Capital og Permira,
har fremsat et bestyrelsesanbefalet, kontant tilbud på 233 DKK pr. aktie.
Husk at tage stilling til dine aktier inden tilbudsperioden udløber den 14. oktober 2025.
Herunder kan du læse mere om tilbuddet, bestyrelsens anbefaling og praktiske informationer. -
Derefter følger et 7 sider langt reklame dokument for Innosera (Overtagelseskonsortiet). Dette er langt ud over min grænse for anstændig adfærd. Dette er en synes at minde om fjendtlig overtagelse, hvor eksisterende aktionærer manipuleres til forkerte beslutninger.
-
På første side af reklame brochuren står der: Frivilligt, anbefalet,
kontant tilbud til aktionærer i Bavarian Nordic A/S. Fodnote: De skriver at det er reklame ("oplysningsformål"). Side 2 er en lang sludder, hvor Bavarians bestyrelse bakker op om tilbuddet. De næste sider er det glade budskab om en god gevinst. Beklager boys, men I er på tynd is og må betale, hvad det koster. Hvor dumme
tror I vi er??? -
Ifølge forbruger ombudsmanden er det forbudt at bruge e-Boks til at reklamere for et firma eller at tredjepart gør det på https://forbrugerombudsmanden.dk/find-sager/sager/markedsfoeringsloven/sager-efter-markedsfoeringsloven/spam/meddelelser-sendt-til-eboks-kan-vaere-omfattet-af-begrebet-elektronisk-post
firmaets vegne. -
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind