Bavarian Nordic — September 2025
-
Ja, BN fungere som posthus - Men jeg mener at der ligger en grænse på at de kun må gå via dem 3 gange per budrundte, hvis ikke jeg husker fejl. Der er nogle formelle regler for dette.
-
Støjer - De oplyser: Tilbudsgiver opnået alle regulatoriske godkendelser med undtagelse af konkurrencemyndighedsgodkendelse i relation til Den Europæiske Union. Tilbudsgiver har dermed opnået de nødvendige godkendelser vedrørende udenlandske direkte investeringer i Tyskland, Danmark og Italien, og fusionskontrol i Australien, Kina, Saudi-Arabien, Schweiz og USA.
-
og videre: Tilbudsgiver forventer, at den sidste udestående regulatoriske godkendelse vil være opnået medio oktober 2025, hvorefter gennemførelsen af Tilbuddet kan finde sted i midten af fjerde kvartal af 2025, forudsat at de øvrige betingelser herfor er opfyldt.
-
9/9 2025 18:15 af @EliotSpitzer – Interessant. Satte de mon deres lid til et sidste øjebliks aktiedump i DK, måske også fra udenlandske investorer, som næppe er helt så velinformerede? Den relative volumen steg kort efter meddelelsen fra ca. 44% til omkring 60%, og der har været en omsætning på ca. 68.000 aktier i lukketiden.
-
29/9 18:20 af @EliotSpitzer – Du ved virkelig meget om det her…
-
Så er tillægsdokumentet kommet på BN’s hjemmeside, jf. mail fra Computershare kl. 18:57. Udformningen virker besynderlig – det ser næsten ud, som om dokumentet skal fremstå, som om det kommer direkte fra BN, med logo og det hele. Er jeg krakilsk?
https://www.bavarian-nordic.com/media/373956/supplement-to-the-offer-document-da.pdf -
Bek. om overtagelsestilbud, §21, stk. 3. "Senest 18 timer efter udløbet af tilbudsperioden skal tilbudsgiver offentliggøre en meddelelse om, hvorvidt tilbuddet forlænges eller afsluttes. Meddelelsen skal indeholde det foreløbige resultat af tilbuddet. Senest 3 dage efter tilbuddets afslutning skal det endelige resultat offentliggøres". https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2017/1171 Det foreløbige resultat er vel, at de ikke opnåede en tilslutning på 75%. Behøver de mon at sige mere?
-
(fort.) Der står det samme i samme § i seneste BEK nr. 614 af 2. juni 2025. https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2025/614?utm - så mit spørgsmål er fortsæt gældende...
-
29/9 17:35 af ProInvestorNEWS : Løfter lige henvisningen her i chatten til Per Hansens indlæg i debatten 'Bavarian Nordic: Tilbudsforlængelse og 75 % er ikke nået', så det ikke drukner helt i mine "chats"... https://proinvestor.com/boards/128626
-
Nu ved vi jo ikke hvor mange der har tilkendegivet et tilsagn, men alt tyder på at det ikke er voldsomt. Hvem er så dum, at man lige nu satser imod en klar modstand. Mht deres køb over børsen, kan det med simpel hovedregning ikke være meget. Helt klart under 5%, ellers skulle de meddele det straks de nåede 5%. Så logikken tilsiger, at de ikke engang er bare i nærheden af 50%
-
@Darvin - det er først, når KF har betalt 233 for aktierne, at de står som reelle ejer og skal meddele dette, dvs. først ved tilbuddets eventuelle gennemførsel. Så længe tilbudsperioden løber, så ejer de altså endnu ikke de aktier, der indgår i “accept af tilbuddet” på diverse platforme etc. () OG Da alle aktionærer skal tilbydes samme (eller bedre) pris og vilkår, må KF ikke købe aktier på børsen til under den udbudte pris, som jeg forstår reglerne. Og vel heller ikke til en pris over.
-
Det er jeg udmærket klar overfor. Oplysningspligten gælder de aktier de rent faktisk har købt, ikke tilsagn. Her er de klart under 5%. Hvad angår tilsagn, vurderer jeg at de er endog meget langt fra målet, ikke kun pga de mindst 20% hos ATP og DAF gruppen.
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind