Bavarian Nordic — September 2025
-
@EliotSpizer (12:02) Sidste sommer indgik BARDA "contract modification" med Emergent vedr ACAM2000 til en værdi af $ 100 mio. som jeg husker det. Så de holder begge stole varme... Vi får se, hvor lang tid BN kan vedblive med at forhale underskrivelse af kontrakter, der kan smitte positivt af på regnskabet... Det har godt nok været lang tid siden der er meldt noget som helst ud.... "Stilleperioden" er jo overstået...
/s -
@EliotSpitzer (12:04) – Valneva har 10 arbejdsdage til at svare på FDA’s suspension, altså senest næste tirsdag. Jeg forventer ikke længere proaktive meddelelser fra BN, men havde regnet med en offentlig udmelding fra myndighederne om, at bivirkningsprofilen løbende undersøges. Der kører jo efficacy-studier i forbindelse med vaccine-rollout under chikungunya-udbruddet, og jeg formoder også, at Vimkunja er med i dem - nok endnu mere nu, hvis ikke før suspensionen.
-
3/9 2025 12:23 af Cupcake - Ja ,det er korrekt at ACAM2000 bliver fortsat fornyet og jeg tror faktsik at de af strategisk årsager vil have to producenter klar også i fremtiden MEN BN's vaccine har en bedre bivirkningsprofil.
-
FYI - Jeg kan oplyse at mit brev til Finanstilsynet er delt med koordinationsgruppe af investorer, hvor både DAF og ATP deltager.
-
Super - og også super at høre, at ATP er deltager i "koordinationsgruppen" - var bekymret for, at de ikke var aktiv medspiller i modstanden. Tænker, at hvis KF har haft "følere om fremtidig samarbejde" med udenlandske investorer, så er det ikke utænkeligt, at ATP har modtaget lignende "følere", som de kan informere myndighederne om.
-
/9 2025 10:53 af Cupcake : Du skrev: "Hvad tænker du om annoncen? Kampagnen er kun rettet mod apoteker/professionelle – som det lader til at være kutyme for typhoid-vacciner i UK/USA. Jeg savner annoncer direkte til brugerne". Du har ikke lov til at markedsfører direkte overfor forbrugerne andet end i USA og da på en meget begrænset måde.
-
TAK! Jeg var ikke klar over, at rejsevacciner er underlagt de samme krav – det giver god mening, fx i Danmark, hvor det kun er vaccinationsklinikker, der samtidig kan foretage lægefaglig vurdering. Under mangel på TBE-vacciner sidste år efterspurgte jeg BN’s TBE-vaccine på et apotek for at få indtryk af tilgængeligheden. Apoteket sagde dog, at de kun kunne tilbyde Pfizers, som var i restordre. (fort.)
-
(fort.) På grund af min vedholdenhed konfererede apotekspersonalet telefonisk med en læge, og pludselig kunne de alligevel tilbyde BN’s TBE-vaccine. Jeg tænkte umiddelbart, at Pfizer havde “godt styr” ($$$) på markedet, apoteker og vaccinationscentre..
-
Fra Medwatch. Utilfredse Bavarian-aktionærer vil jagte højere pris efter krisemøde: https://medwatch.dk/article18498166.ece
-
@kkjoel - tak for info! - kan se, at mine er nu også registreret på Shareholder Portal https://www.bavarian-nordic.com/investor/shareholder-portal.aspx . Hvad angår børnenes konti hos Saxo - så har Saxo her på 3. dagen end ikke svaret på henvendelsen, trods en enkelt rykker... Men tænker også, at det snart må ske
. . -
DAF tilmeldingsformular for utilfreds Bavarian-aktionærer findes nu på deres hjemmeside - godt nok fortsat lidt skjult, men alligevel... . Se første afsnit i artiklen hvor der er et link til at registrere sig https://www.shareholders.dk/nyhed/daf-melder-kapitalfonde-til-forbrugerombudsmand-og-finanstilsyn?fbclid=IwY2xjawMlBk9leHRuA2FlbQIxMABicmlkETFzMTQ5ZGh5SlVnajBKRmd6AR4GMNHL6Ep2dEr370CBlXgu6V_g8B8MPUHGF94wcr-Yz2aC9aSTSanSaRKWGA_aem_bOi7oM4IO7jTBkTPdrDTBw Bemærk, at
ALLE kan registrere sig. -
Børsen Investor Podcast (nu) "Milliarder på spil: Utilfredse Bavarian-aktionærer vil presse prisen op" https://borseninvestor.podbean.com/
-
Iflg linket til Børsen, mener Lars Jørgen Rasmussen, at det er en god ide at sælge på tilbuddet på 233,- kr. Hvis man er villig til det, vil det da være bedre at sælge nu i markedet og få 3-4 kr mere pr aktie. Man er ikke bundet af, hvis man har accepteret tilbuddet på de 233, man kan stadig sælge i markedet.
-
@bikube - enig - glæder mig til at høre podcasten i aften - og godt, at også en tilhænger af tilbuddet kommer til orde. Men selvfølgelig endnu bedre, at de allerfleste mener, at buddet ligger langt fra selskabets værdi; Fx Klarskov, der taler om 400, men vil sælge til 300.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind