Bavarian Nordic — August 2025
-
Bavarian - Er hastebehandling af lovforslag en mulighed? https://proinvestor.com/boards/128115/
-
@Cupcake 28/8 22:24 Det lyder interessant, men det er ikke nok at indkalde til ekstraordinær generalforsamling. Der skal findes relevante, kompetente bestyrelsesmedlemmer der kan stemmes på. Det er alle generalforsamlingsvalgte medlemmer der skal skiftes og det kræver dialog med egnede kandidater. Det svære blive at mønstre det relative flertal. Hvis 60 % er ejet af dansk ejet og halvdelen er privatejet kunne det tyde på den halvdelen er ejet af pensionsfonde herunder ATP. De har lettest ved at
-
Såfremt kapitalfonden vælger at lave rettet emissioner og selv afkøbe aktierne, skal vi vel aktionærer have tilbud t-retter eller havd. Prisen for en rettet emission, kan de vel ikke selv bestemme ?
-
29/8 07:50 af Janolse - Bemærk at en rettet emission er en type aktieemission hvor et selskab udsteder nye aktier og sælger dem direkte til specifikke, udvalgte investorer frem for at udbyde dem bredt til alle eksisterende aktionærer eller offentligheden. Så, nej, du får ikke t-retter.
-
Fronterne er kridtet godt og grundigt op. Vi står overfor en situation, hvor "vores" bestyrelse, indirekte aflønnet af os aktionærer og sat i verden for at varetage vores interesser, pludselig har vendt sig 180 grader mod os. Det springende spørgsmål i forhold til den klemme, vi er sat i, er: Tilsagn eller ikke tilsagn? Personligt har jeg besluttet at sætte min lid til ATP. Jeg bilder mig ind, at ATP er i løbende dialog med andre storaktionærer og løbende vurderer risk/benefit. De er ligesom all
-
.. og videre prisen på en rettet emission kan udemærket være laver en dagskursen.
-
S G - Ja, det er en form for moderne mytteri vi er vidne til.
-
Cc 19.40 har kendskab til området, men nej jeg er ikke indenfor faget som sådan. Spurgte imidlertid en juridisk dir for en - skal vi blot sige “large cap” aktie. Ja derfra. Pligt så snart du blokerer/har udsigt til stemmen. Stemmen er principielt på deres bord hvis aftalen er bindende. der skal derfor oplyses om udsigten til ændringved aftalens indgåelse, såfremt de krydser et punkt. Det var hvad jeg blev fortalt, men naturligvis skal det blot læses som et indspark. Jeg er ikke garant for det.
-
Enhver der læser herinde, må selv lægge til og trække fra
-
Som jeg ser det ligger bolden ved ATP, de er de eneste der umiddelbart kan indklade bestyrelsen ril en ekstraordinær generalforsamling, og dermed afkræve dem en forklaring og hvis de og øveige fremmødte ikke er tilfredse kræve en afstemningog indsætte en ny. Hvis ATP ikke kræver en GF, indenfor de næste par uger (bestyrelsen skal indkalde senest 14 dage efter) ville jeg hvis jeg var aktionær sælg
e til KF. -
Med den omsætning der har være den seneste måned over kurs 233 - senest bekræftet i dag - tillagt ATP` s beholdning på knap 10% ser NEJ siden til at være over 25%. Denne problemstilling kan ikke være ukendt for kapitalfondene i forbindelse med det seneste tilbud. Jeg hælder mere og mere til, at vi blot er i gang med første sæt. Om det så bliver 2 eller 3 sæt må vi se
-
Dybest set ved vi intet om tilslutningen. Et er hvad der handles i marked, et andet er vel om der er givet tilsagn til køber via det tilbud der er sendt ud. Ved godt det ikke er private der gør det, da de bare kan sælge aktien til en højere pris. Men andre større aktører kunne måske have valgt at godkende det ?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind