Bavarian Nordic — August 2025
-
Godmorgen.:-)
-
Godmorgen

-
Jeg skriver for øjeblikket på et brev til Finanstilsynet omkring hele lækagen (rygtet i markedet). Derfor at jeg ikke giver så meget lyd fra mig. Jeg skal dele udvalg af brevet senere når det er færdigt.
-
I dag 28/8 “Searing pain, fever and fear: a Hong Kong reporter’s chikungunya ordeal” https://www.scmp.com/news/hong-kong/health-environment/article/3323403/searing-pain-fever-and-fear-hong-kong-reporters-chikungunya-ordeal Vimkunya skal nok sælge sig selv hos mennesker - og i lande - der har råd. Verdenen har efterspurgt en vaccine i mange år. Artiklen indeholder også en kort video, hvor man har mulighed for at høre udtalen af Chikungunya…

-
Fonde kan bruge regelfinte mod ATP i kamp om Bavarian Nordic
Ifølge selskabsloven kan kapitalfondene med et 2/3 flertal udstede nye aktier til sig selv, hvilket kan udvande aktionærer som ATP og sikre en ejerandel på 90 pct.
(medwatch.dk)
-
MedWatch g.d. “ Kapitalfonde på charmeoffensiv: Vil påvirke Bavarian Nordic-aktionærer med reklamer” - I stedet for at tale med medierne anvendes helsidesannoncer! https://medwatch.dk/strategi/article18475386.ece
-
BN kan jo godt markedsføre… Bare ikke så højlydt - og slet ikke i DK, hvor investorerne måske kunne blive glade… https://www.instagram.com/p/DN3w2sSZNh6/?igsh=MW1wNTVndmp5bXczeA==
-
Lige en strøtanke. Kan det tænkes, at investorer køber op i nuværende kurs og umiddelbart efter sælger til KF med et mindre tab. Alene med det formål, at scorer en eventuel gevinst såfremt buddet hæves. Hvis ja, hvordan finder vi ud af hvor mange aktier som løber den vej?
-
Relativ volumen er allerede 19% og Volumenvægtet gennemsnitspris er 236,50. Nu kunne det være interessant at der var gennemsigtighed på markedet omkring, hvem det er, der køber / sælger. Der er i hvert fald p.t. en stor overvægt aktier der vil købes i markedsdybden. 440000 mod 6000 - men det svinger meget.
-
@S.G. Havde slet ikke tænkt, at KF også kunne erhverve sig aktier ad den vej... Og dem der gør det - om de er "forbindelse" til KF eller ej - får så frigivet deres kapital i mellemtiden, som de kan investere videre med i hele den periode processen løber, i stedet for at være låst fast...
-
@S G: Jeg er ikke helt sikker på teknikken i det du skriver. Hvis du køber aktier i dag, og vil sælge dem til KF for 233, skal disse handler indberettes, og hvis det er købt og så accepteret købstilbuddet, så er det jo ikke en endelig handel før de ser om de opnår de 75% (evt. 50%) Et hvert køb vil være et likviditetsdræn, og vil ikke kunne overføres til KF uden om børsen eller på nuværende tidspunkt.
-
Med andre ord, mener jeg ikke at dit forslag giver mening i den "rigtige" verden, altså i børsverdenen. De kan lave nogle aftaler med nogle handlende, at de køber op og at man afregner senere, men de skal stadig have lividitet til det, og jeg er ikke sikker på at det er specielt lovligt i det tilfælde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind