Bavarian Nordic — August 2025
-
Det analyse er i mine øjne useriøst. Dette er finansverdens magtstrukturer som slår ind her.
-
Det glæder mig at Thomas Bowers holder fanen højt - det taler for hans troværdighed.
-
Ca 60% af aktierne er på danske hænder, heraf ATP med 10,7% .. hvornår og hvor vil vi kunne se hvor mange aktier KF har gaflet sammen - jeg er stadig overbevist om at det bliver svært for dem at nå de 75% - Håber de fleste danskere fik kaffen galt i halsen da de så buddet på 233kr og holder deres aktier - Det er næsten uundgåeligt at der ikke skulle komme en GF inden slutdato 30. Sep - Der er alt for mange ubesvarede spørgsmål og bestyrelsen skal jo arbejde for os aktionærer - ikke deres bankbog
-
Gad vide, har betalingen er for deres nye analyse https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/378f1a22-c35c-414d-96ff-df7d4ad3345b
-
ElMiller 08:17. Det vil sige at vi ved det ikke er kapitafonden der køber op til den nuværende kurs på 236,8. For hvis det var det så skulle de melde en højere købskurs ud. Derfor er dem dre køber nu ret sikre på at der vil komme en højere bud eller det er nogle andre der selv kommer med et modbud over de 233.
-
@TOPspiller - Dem der køber har sikkrt lavet en risiko vurdering for om salget går igennem. Hvad er sandsynligheden for at 233 går igennem, kontra sandsynligheden for at der kommer et højere bud - og købt ud fra det. Hvis de vurderer at der er 75% sandsynlighed for et højere bud på, så er det jo gode odds at købe til 236-238. Det er ikke anderledes end når investorer skal vurdere sandsynlighedet for at et medicin produkt kommer på markedet eller fejler.
-
Kan man se nogen steder hvor mange der har indløst til 233kr hos KF ? Læste at skulle der komme højere bud inden 30. Sep så får man det også på de aktier man har indløst - er det rigtig forstået ?
-
Opportunity. - Alle aktionærer skal behandles lige så du får også den højere kurs, hvis de to kapitalfonde løfter budet.
-
Undskyld for at spørge så meget - men i kanon dygtige og ved så meget

-
Det vanlig mønster er at tilbudsgiver løbende informerer om hvor mange % tilslutning som er men det er de ikke tvunget til at give.
-
27/8 11:13 af bikube - Hvorfor skal en analytiker antage at budet går igennem? SEB lavet ikke den antagelse. Det gjorde deres job. Kemoen har lige som ledelsen hoppe på kapitalfondenes side her.
-
@EIMiller 07:39, 07:41 og 08:17 MANGE tak for input! Det har givet mig en meget bedre forståelse af, hvor svært det egentlig bliver for KF at få tilslutning på over 67%. Og de aktionærer, der som mig modtager de daglige “selskabsbegivenheder” om købstilbuddet på Saxo (og Nordnet?), vil jo næppe sælge til KF, når de kan få en højere pris af deres medaktionærer i markedet.
-
Kun en tåbe frygter ikke Bavarians aktionærer. Artikel i finans (bag betalingsmur) -
https://finans.dk/debat/ECE18475686/kun-en-taabe-frygter-ikke-bavarians-aktionaerer/ -
Podcast "Børsen Investor" d.d. Thorleif Jackson ser tilbuddet som en redningskrans til investorer (35 min ind i udsendelsen) https://www.podbean.com/media/share/pb-d6ifw-1947a46
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Nogen der kan give referat?