Bavarian Nordic — August 2025
-
..lægge pres på bestyrelsen?
-
@ElliotSpitzer enig i alt: og bestyrelsens manglende vilje til at oplyse, hvilket grundlag fairness opinions bygger på, siger alt – og burde i sig selv være diskvalificerende. De kunne have valgt at lade en uvildig bank udarbejde en fairness opinion baseret på de samme dokumenter, som køberne har adgang til, men som aktionærerne nægtes indsigt i.
-
26/8 2025 23:51 af Cupcake - Ingen grund til undkyldninger. Vi er alle bare interesseret i at fortså - det er pointen med chatten

-
Den 26. august 2025, og inden åbning for handel på børsen informerede tilbuds-giver selskabet om, at tilbudsgiver havde besluttet at sænke minimums-acceptbetingelsen til 75 %. Der er jo pistol for panden forhandlinger. Dette er jo en væsentlig ændring. Kapitalfondene opføre sig som om de allerede har overtaget selskabet. Her skulle betsyrelsen have sagt at 90% var aftalen.
-
@YPE 22:54 kommentar i Berlingeren af Thomas Bernt Henriksen !!!! Den skal ALLE læse! Har KF virkelig annoncer i medierne som beskrevet i artiklen? Hvor udansk og usmageligt! Essensen er, at Børskursen i dag på kr. 239 afspejler forventningen om, at de to KF har budt for lidt for at få kontrol med selskabet.
-
Hvordan har bestyrelsen nået at færdiggøre redegørelsen og afholde møde, eftersom Finanstilsynet godkendte dokumentet den 26. august, og samtidig accepterede ændringer fra tilbudsgiver? Hvorfor mangler der mon underskrifter på redegørelsen? Har de holdt møde?
-
@ES ATP's ><10% blev diskuteret for godt en måned siden også - jeg mener det var Bloomberg, der satte ATP's andel til 9 komma et eller andet..., hvor konsensus var, at ATP havde over 10%. Mon ikke ATP havde været ud med en meddelelse, hvis det ikke var tilfældet? Eller at de har sikret sig ekstra aktier i mellemtiden...
-
I afsnittet "Tilbudsgivers hensigter med hensyn til udlodning af midler" oplyser kapitalfondene, at de ikke kan udelukke, at de tager udbytte de næste 12 måneder, hvis tilbuddet accepteres. Er hele pointen ikke, at de skal investere i selskabet?
-
@ElliotSpitzer (23:18) Føles som white-water rafting på Zambezi – men jeg krydser fingre for, at turen ender i Furesøen og ikke i et vandfald. Jeg afventer snarlig udspil om ekstraordinær GF - og jeg stiller også
gerne mine aktier til rådighed, når nogen via Aktionærforeningen opretter en gruppe. -
White-water rafting på Zambezi -

-
Cupcake - velkommen ombord - turen på Zambezi kan blive "a long and bumpy ride".
-
Og Haveje er jo fra filmen med Kim Larsen “Midt om natten”. En gruppe folk, der kæmper mod de grådige kapitalister - ja, siger det bare, der er mange ligheder med de to kapitalfondes kamp mod aktionærer i BN - bare vi ikke skal dele blød og blive blødsbrødre, så står jeg af, ellers er jeg også klar på at bakke op
via fx Dansk Aktionærforening:) -
Børsen 26/8 kl. 18.21 "Analytiker: Bavarian har stadig kurs mod afnotering" - referat https://proinvestor.com/boards/128029/ indlæg 128033
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind