Bavarian Nordic — August 2025
-
@Cupcake - Det bliver spændende at følge de næste uger - hvad er op og ned
-
Strøjer (15:03) Jeg under dig - og os alle - en fortjent afkast. Og jeg er ikke i tvivl om, at KF kan rydde op og skabe en formidabel afkast. Jeg har dog INGEN fidus til, at KF vil "dele" en fortjeneste på fair vis med os småaktionærer. Jeg ønsker gennemsigtighed. Og jeg så gerne, at hver en større udgift betalt af BN gennem de senest fem år kuglegraves.
-
Med DAF som kritiserer købstilbudet på 233kr og ATP der blankt afviser denne kurs - kunne det så tænkes at der kommer et højere bud inden 30. Sep eller er det helt udelukket ?
-
Børsen 15:49 "Investorer anklager Bavarians ledelse for at skjule centrale regnestykker" + "Investorer føler sig ført bag lyset af ledelsen i BN, da man ikke vil give adgang til, hvilke forudsætninger der ligger til grund for regnestykkerne i to centrale dokumenter i forbindelse med det mulige salg af selskabet"
-
(fort.) Investorer kritiserer Bavarian Nordic for manglende gennemsigtighed i bankernes fairness opinions ... Har lagt et lille referat af Børsens artikel i et gammelt Debat-oplæg "Bavarian Nordics bestyrelse har et problem!" fra 28. juli, hvor netop fairness rapporternes ugennemsigtighed blev diskuteret. "https://proinvestor.com/boards/127418/ (mit referat: oplæg 128015). Vil dog anbefale alle med interesse i BN at købe (adgang til) Børsen i morgen, da referatet ikke er fyldestgørende...
-
Børsen (17:25) : "Investorer frygter illikvid Bavarian-aktie efter nye detaljer i købstilbud" + "BN bliver ikke en sjov aktie at være investeret i, hvis det på sigt lykkedes nye købere at afnotere selskabet. Investor føler sig derfor tvunget til at sige “ja” til buddet, trods tidligere kritik". (fort.)
-
(fort.) KF krav for accept er nu sænket fra 90% til 75% af aktiekapitalen, hvilket øger risikoen for, at tilbageværende aktionærer kan ende med en illikvid, unoteret aktie, hvis selskabet tages af børsen på sigt.
Flere investorer, herunder Hytting og Voss, kritiserer budprisen som for lav og oplever presset for at acceptere af frygt for afnotering. Hytting hælder nu til at stemme ja, mens Voss endnu ikke har besluttet sig. (fort.) -
(fort.) ATP fastholder et klart nej og ønsker at være langsigtet ejer. DAF finder også prisen utilfredsstillende og opfordrer til en ekstraordinær GF, så best. kan forklare sin anbefaling af buddet.
Samlet frygtes det, at særligt private aktionærer risikerer at blive tvunget ud i et uattraktivt ejerskab af en unoteret aktie, hvis KF’s plan om afnotering gennemføres. -
Investorer frygter illikvid Bavarian-aktie efter nye detaljer i købstilbud
Investorer frygter illikvid Bavarian-aktie efter nye detaljer i købstilbudBavarian Nordic-aktionærer risikerer at ende med en unoteret aktie i porteføljen, hvis kapitalfondene Permira og Nordic Capita
borsen.dk (borsen.dk)
-
89mil til PC og 34mil til HJ hvis handlen gennemføres … svært at se hvordan de to herrer skulle få en anden holdning i denne sag .. det er usmageligt !
-
Ja, når nu de lukrative incitamentsordninger mv. ikke længere fungerer som pengetrykkeri, er der vel ikke andet tilbage end at sælge skidtet og kalde det en 'fornuftig beslutning'. Man skal jo have sin kompensation et sted fra – og når man ikke længere bliver betalt i overflod, kan man jo lige så godt cashe ud og lege martyr i processen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind