Bavarian Nordic — August 2025
-
@cupcake. tak. har lige genlæst. Der er desværre ikke noget i artiklen, hvorfor der er så stor forskel (andet end selvf. at det kan være 2 forskellige grundlag). Men så er der stor forskel på hvad ledelsen går i markedet med af håb og drømme som de sælger til os, og hvad de planlægger internt....
-
Summa summarum. Med ATPs velsignelse kan fondene ikke afnotere eller tvangsindløse mine aktier. Jeg kan dog ikke score en hurtig gevinst nu, men til gengæld forvente et afkast på 15-20% om året, som kapitalfonden som minimum vil kræve. Summa summarum. Jeg sætter mig på hænderne og nyder at der kommer til at ske noget i Bavarian.
-
@Strøjer (12:11) netop derfor er "Formanden afviser at give detaljer om vækstplaner eller de bankrapporter, der har ligget til grund for prissætningen, og henviser til forretningskritisk information"... grotesk (PS min 11:45) var ikke møntet på dig... men en fortsættelse af referat i Børsen. Du kom blot ind imellem...
-
Nu reagerer ATP på opkøbstilbud: Afviser at sælge ud af Bavarian Nordic
Pensionskassen ATP, der har cirka 10 pct. af aktierne i Bavarian Nordic, har ikke tænkt sig at takke ja til to kapitalfondes opkøbstilbud på vaccineselskabet.
Finans (finans.dk)
-
@cupcake: hehe jeg er vist tykhudet, læste ikke 11:45 som en pegen fingre. Lige nu kommer indlæggene jo i voldsom strøm, og meget er hurtigt skrevet (med stavefejl etc.). Vi har alle det samme ønske. At få en god pris og tjene nogle penge. Vi havde måske håbet på en hurtig gevinst, og må nu tage til takke med en langsom.
-
Er det ikke lidt drømmeverden eller blue sky det i skriver her - hvis det var sådan, ville ALLE jo holde deres aktier - der er da ikke mange andre steder du kan forvente så meget på plus siden som i skriver om her ?
-
@oppo: men det er kapitalfondens afkastkrav. Ellers går de ikke ind i sådanne noget her. Det her er helt klassisk. Først pumper man selskabet fuld af penge, så skærer man til og viser overskud, og så skyder man det af. De jeg har forhandlet med, kræver 20% p.a. for at sælge deres aktier.
-
Tror desværre der sidder mange og ikke forstår dette game ( mig selv inkl. ) tænker de fleste ville sige ja til +20% om året

-
ATP slår fast: Vil stadig ikke sælge ud af Bavarian Nordic til kapitalfonde
Pensionskassen ATP, der har cirka 10 pct. af aktierne i Bavarian Nordic, har ikke tænkt sig at takke ja til to kapitalfondes opkøbstilbud på vaccineselskabet.
-
Finans 12:04 "
ATP slår fast: Vil stadig ikke sælge ud af Bavarian Nordic til kapitalfonde" + "Pensionskassen ATP, der har cirka 10 pct. af aktierne i Bavarian Nordic, har ikke tænkt sig at takke ja til to kapitalfondes opkøbstilbud på vaccineselskabet." Fedt. -
Nu reagerer ATP på opkøbstilbud: Afviser at sælge ud af Bavarian Nordic
Finans (finans.dk)
-
Tak @Janolsen64 - så kan jeg godt rejse mig igen...
-
@oppo: 12:20: nej det ville de ikke. Det er videnskabeligt bevist. Et eksempel: Du kan få folk til at sidde og hive i armen på en enarmet tyveknægt (på trods af at den er indstillet til at vinde selv), og du derfor ved du på den lange bane taber. Men du kan ikke få den samme person til at sidde ved en anden maskine og hive i det samme håndtag med en sikker stabil gevinst (arbejde). Det er drømmen om jackpot som får folk til at vælte rundt. Læs evt. Vanedyr, der er det fint beskrevet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind