Bavarian Nordic — August 2025
-
Der må også være en del besparelser at hente hos BN, når bestyrelse og direktion fjernes - bedre omkostningsstyring og rettidig omhu burde kunne skæppe på bundlinien - for ikke at tale om en fremragende portefølje, der trænger til en kærlig hånd / ordentlig markedsføring.
-
Jeg tror egentligt salgsafdelingen gå et meget godt arbejde. Men at have den 9ende højeste lønnet CEO i et firma af Bavarians størrelse, som er gået fra at udvikle til at sælge, virker ikke helt vildt gennemtænkt. Jeg tror vi skal se et skifte i et par stole (eller lønnedgange og stop for de store aktieprogrammer)
-
det er ikke hos ledelsen. Men jeg tænker nogle af stabsfunktionerne, har lige lovligt friske lønninger også. Vi skal lige huske at selskabet "kun" omsætter for 5-6 mia kr. Novo har 37000 ansatte til 300 mia i omsætning. Bavarian har 2800 ansatte til 5-6 mia. Novo chefs løn for at styre 37000 ansatte mod PCs løn for at styre 2800 ?
-
Hvilke interesser har omverdenen i, at en kapitalfond overtager et firma med biodefence-vacciner? - jeg spurgte ChatGPT.... https://proinvestor.com/boards/127806/
-
shorts yderligere ned - nu 0,93%. Den sidste lukker og slukker. Åbenbart få, der mener, at aktien kan falde... https://www.zirium.dk/short-watch-details?code=DK0015998017
-
Købstilbud på Bavarian: Svært at tro på drømmescenarier https://proinvestor.com/investornyt/1351282/kobstilbud-pa-bavarian-svaert-at-tro-pa-drommescenarier
-
Tjaa men hvor om alt er, så må det være indlysende, for enhver!, at byderne har kalkuleret ind at de nødvendigvis måtte komme med absolut minimum 1 højere bud, og højst sandsynligt mindst yderligere et. Hvis ikke, har er de uprofessionelle og har ikke fulgt med i, hvorledes sådan en kage skæres. Troede de vitterligt på, at de kunne nøjes med 1!? bud, så havde de forudset ramaskriget, og startet på de 285.
-
Og hvis de tror vi (og ATP regner jeg med her) bliver møre, så må de tro om.
-
Helge (14:52) ØU med adgang : 1) Chikungunya omtales ikke (???) 2) en bestyrelse, der sælger aktier flere gang over 1 år, vil påvirke kursen i negativ retning. Dette giver shorts mulighed for exit uden short squeeze samt en lav sammenligningskurs for kapitalfonde, der har vist interesse gennem længere tid... Synes ØU har skyklapper på...
-
ACDC torsdags-briefing med deltagelse af DG Kaseya er netop afsluttet. Fokus var 1 års dag siden mpox PHEIC-udmelidng - hvad er der opnået i perioden. Typisk Kaseya-stil med at fokusere på det positive og Afrikas potentiale. Sædvanlig vaccine-gennemgang. Det blev nævnt, at Uganda vil bl.a. anvende "dose-sharing" 1:5, når de påbegynder vaccinering. LC16 heller ikke nævnt i dag. (NB - Googles LC16 med tidsinterval 1 time - 24 timer eller 1 uge = 0 hits)
-
Ang. Ugebrevet, så tænker jeg at overgangen til Freezedried, heller ikke bliver nævnt. Hvis man er villig til at købe en version med 3 års shelf-life, så køber man nok når de er udløbet. i et eller andet omfang. Alle regner med at Mpox er 1,5-2 mia årligt. Jeg må indrømme, at når ledelsen melder det ud (og med den konservatisme, hvor man ikke VIL have nedjusteringer), så er bundniveauet nok højere. Men fair nok, hvis de ikke vil give mere, så har jeg intet problem med at beholde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind