Bavarian Nordic — August 2025
-
Eliot
-
8.46..SEB har læst dine indlæg i debatten og set Helges video.

-
4/8 09:19 af Cupcake: Tak for hælpen.
-
...hjælpen..
-
4/8 09:57 af Cupcake - Analytiker plejer at tage en helhedsbetragtning men nogle ting lægger de vægt på og andre ikke. Det er også helt sikkert at regnskabstal og konkret målbar fakta spiller den støreste rolle i analyser.
-
Jeg sidder med analysen fra SEB...er der noget i vil spørge om
-
Jeg synes, det er tankevækkende, at BN's Investor Relations ikke har svaret på de to spørgsmål, jeg har sendt i midten af sidste uge vedrørende de finansielle rådgivere. I mange år har jeg skrevet til IR i forskellige virksomheder, og selv i de mest pressede situationer har jeg altid fået svar, men ikke her. Jeg vil i dag genfremsende spørgsmålene.
-
Godt at se, at SEB-analysen nu får opmærksomhed i medierne. KapitalWatch skriver blandt andet: "Bavarian Nordics bestyrelse har sandsynligvis solgt sig selv for billigt ved at anbefale buddet fra kapitalfondene Nordic Capital og Permira." - og det efterlader også spørgsmåkstegn til Nordea og Citigroup's fairness opinion.
-
@Stockwatch1 - Har talanalfabetisme... Vil være taknemmelig, hvis du har lyst til at dele, hvad du vægter relevant. Evt. gerne som nyt indlæg i debatten, så det er nemmere at genfinde.
-
@Cupcake - Det er jo mest tal. SEB har en fair value på 287. Den fremkommer på baggrund af en DCF-baseret SOTP-analyse, altså hvor man beregner nutidsværdien af det fremtidige produktsalg
-
WACC er sat til 9 pct, hvilket er højt, idet Bava jo ikke er ren biotek længere. Ved en WACC på 7 ville fair value stige til 328 kr
-
Congo er epicenter for Mpox. Africa CDC roser derfor inkluderingen af sundhed i den USA ledet fredsaftalen for det østlige Congo. Dr. Jean Kaseya fra Africa CDC roste meddelelsen om, at en dedikeret sundhedsøjle vil blive inkluderet i den økonomiske og kritiske mineraldel af fredsaftalen. Han tilskrev denne milepæl Africa CDC’s vedholdende advocacy, støttet af USA, regeringen i Congo og Rwanda, for at hæve sundhed som en strategisk prioritet.
-
@Stockwatch1 - tak - Med dit kendskab til BN vurderer du, at WACC på 9 er rigtigt skønnet? Er produktsalget mon udspecificeret eller "grupperet".
-
28/7 Sweden Herald - TBE - "Record TBE Cases Reported This Year with Cause Still Unknown" https://swedenherald.com/article/record-tbe-cases-this-year-as-cause-remains-unclear + ScienceDirect Juli "Novel variants of tick-borne encephalitis virus from patient and tick samples in Norway" https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877959X25000652
-
Dr. Wong Hoi-kei from CHP warns of high risk of Chikungunya fever cases in Hong Kong
Hong Kong has reported its first imported case of Chikungunya fever this year, involving a 12-year-old boy from Kwun Tong, who recently travelled to Shunde, Foshan.
Dimsum Daily (www.dimsumdaily.hk)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind