Bavarian Nordic — Juli 2025
-
30/7 2025 07:51 af LP90 - Jeg tror at Nordic Nordic Capital venter på Finanstilsynets godkendelse af bud dokumentet. Dette tager sikkert et par uger. Så ser de hvor mange investorer som tilslutter sig budet, hvilket vil være få med nuværende kurs og så kan de komme med et øget bud der ligger 10-15 kr over fordi det er her kursen har ligget de seneste dage. De kan ikke komme med et nyt bud før en udbudsdokumentet er offentliggjort.
-
Jeg kan i øvrigt oplyse at jeg i udgangspunktet ikke giver slip før end vi er 300 plus. De vil komme till at slæbe rundt på mig.
-
Gavi mpox - Fra i går: "the Vaccine Alliance’s Board has just approved the creation of a global mpox vaccine emergency stockpile." + "a long-term stockpile" https://www.linkedin.com/posts/martatufet123_mpox-globalhealthsecurity-vaccines-activity-7355826959035047936-Lw5h/?utm_source=share&utm_medium=member_ios&rcm=ACoAAB7QlQQBsSqV4N6WG0eKvkmeGFl-IMHDxOc Om det er 1 eller 10 mio vacciner stockpile skal bestå af vides ikke, men det kan kun være Jynneos, der er tale om.
-
Nu kan vi vente på finanstilsynets (2 uger) og udløb af tilbudsperioden (1 md.?), mens Mpox og chik er i udbrud. Bava burde længe have været i centrum af samtaler med internationale organisationer omkring supply / demand af begge vacciner. Hvordan hvordan skal / kan vi have tillid til at ledelsens ageren i denne situation, når de på forhånd har godkendt tilbuddet? Jeg kan være bekymret for, at de slow walker forhandlinger, da viden om øgede fremtidige salgspotentiale ville påvirke kursen.
-
Enig cupcake, hvis vi kigger lidt tilbage, var der stor forundring fra mange sider, over det forecast ledelsen kom med for 2025. Manglende indregning af effektiviseringer og overdragelser, og en meget lav vækst plus en lav dækningsgrad. Husk at vi pt er over budget i omsætning og dækningsgrad…
-
Jeg må delvis skamfuldt fortælle, at jeg solgte 19% af mine aktier i går. Mit GAK var alligevel under 200 og ville gerne frigive lidt kapital just in case. Men også fordi - med min viden - forventede jeg, at Bava over den næste årrække vil stige dobbelt, hvils ikke trefold, når potentialet af rejsevacciner (inkl. chik) + mpox åbenbarede sig for omverdenen/investorer. Nu hvor tilliden til er ikke-eksisterende - har jeg svært ved at se, at ledelsen har varetaget / vil varetage vores interesser.
-
PS - Resten af beholdningen er IKKE TIL SALG. Jeg håber, at der er kyndige folk blandt investorerne, der hurtigst muligt formår, at få udskiftet toppen af virksomheden. Et hvert fremtidige tilkøb til / frasalg af Bavas vaccine-portefølje af toppen vil blive mødt med mistillid.
-
@Strøjer - ja og udmeldingerne var bl.a. årsag til, at kursen halverede helt ned til 140, og mange solgte ud på vej ned i stedet for at købe op... Jeg troede selv, at årsagen til de forsigtige udmeldinger var, at som et pharmaselskab - og ikke længere biotechselskab - ville de hellere love for lidt end for meget , så de kunne holde hvad de lovede ( i modsætning til fortiden....) . Men i stedet forekommer det, at de bevidst har villet holde kursen nede, Skammeligt og ikke mindt uhæderligt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
hvad er troen herinde på der kommer et bedre købstilbud syntes der er en sivende tendens som om der sælges ud fordi troen er væk hvad mener panelet herinde