Bavarian Nordic — Juli 2025
-
Tirsdagens aviser med Vestas og Bavarian Nordic https://proinvestor.com/investornyt/1344064/tirsdagens-aviser-med-vestas-og-bavarian-nordic
-
Mon ikke der kommer et bud på 50 over til kurs 283, så vil jeg tro de evt. kan få lavet en deal. Jeg er meget enig med de mange investorer om forløbet! Hvad er det vi aktionær ikke ved?? Det virker meget besynderligt
det der foregå - jeg er aktionær i BN god dag -
Lau siger vel egentlig blot det, de fleste af os har tænkt siden bestyrelsen uventet bakkede op om et ublu overtagelsestilbud. Nemlig, at det kunne se ud som om, at toppen i Bava (der jo siges at skulle fortsætte, jf. kapitalforvalterne), er lovet "billige / gratis andele" i det nye selskab.
-
Hvis Kapitalforvalternes formål "bliver at bakke den eksisterende strategi op, som vi er meget imponerede over. Den transformation vil vi accelerere ved at investere i virksomheden selv og via opkøb." Lyder det ikke som om, at Bava blot trænger til en ny Bestyrelse, der formår at tiltrække mere kapital, hvis behovet opstår? (sarkasme) Men ledelsen skal jo også udskiftes. Bestyrelsen / ledelsen har handlet "egenrådigt" grundet flere års manglende kvalificeret modspil pga. "skæv" aktieejerskab.
-
Såfremt Bava har været i dialog med KF i ca. et år, Så synes aktiekursens halvering fra toppen i august 2024 til bunden på ca. 140 i april i år påfaldende, især pga. de forskellige, mange gode nyheder, som Bava har været tavse omkring, og som kunne have påvirket kursen i en anden retning. Nogen har haft mulighed for at få nogle billige aktier samtidig med shortsene, har fået mulighed for at reducere deres position.
-
Vigtigt! - LÆS @ELLIOTSPITZER's indlæg i debatten "Bavarian Nordics bestyrelse har et problem!". https://proinvestor.com/boards/127418/
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind