Bavarian Nordic — Juli 2025
-
Cupcake - Jeg har i en kort periode haft lidt samarbejde med Claus Wiinblad fra ATP og jeg har meget stor respekt for hvad han står for. Jeg har derfor ikke behov for at beklikke hans navn men
jeg kan se Martin Bundgaard har haft travlt med at stille spørgsmål om både ham og ATP's dispositioner. Jeg håber at Wiinblad nu kan vise at ATP lavet en god disposition ved at købe sig op. -
@ES (13:10) har ikke adgang til Finansartiklen, men ifølge billedteksten lyder det Juul synes "at Bavarian Nordic-aktien på de nuværende niveauer er for billig. Alligevel er han fristet til at sælge." .Har du adgang til artiklen? Og er det sådan at forstå, at selv om han synes aktien er 300-350 værd, så vil han sælge på nuværende niveau?
-
Cupcake - Bemærk at både Lars Hytting fra Arthascope og Per Juul fra Juul Value Invest udtaler sig. Jeg forstår ikke helt Lars Hytting synspunkt. Han argumentere dem er for billig men jeg vil alligvel sikkert sælge .... Han repræsentere ikke den tålmodige investor.
-
Tak for uddybningen @ES - Artiklens manchet lyder "To investorer vil nok sige ja til et tilbud fra kapitalfondene på Bavarian Nordic om et købstilbud. Men aktien er alt for billig, mener de." Derfor fik jeg indtryk af, at de begge ville sælge til nuværende niveau.
-
Cupcake - Her har du Per Juul's synspunkter lidt mere uddybet: https://www.euroinvestor.dk/nyheder/aktiedirektoer-bavarian-nordic-aktien-er-markant-undervurderet
-
Bemærk at Per Juul siger "Jeg vurderer, at der kommer et bud. Bestyrelsen er involveret, og det er formentlig fordi byderne ønsker bestyrelsens anbefaling af tilbuddet. Og da aktien kostede over 280 kr. for mindre end et år siden, bliver det svært for bestyrelsen at anbefale et bud under det niveau.".
-
-
Jeg har adgang til Nordea's aktie-analyser men ikke via de dansk systemer. Jeg har noteret mig at den seneste analyse for Bavarian Nordic er placeret "On Hold" og at Target Price er sat "n.a. On Hold". Analyse af aktier kan blive sat på pause i en bank af flere grunde, herunder ventende væsentlige oplysninger, reguleringsmæssige begrænsninger eller interne politikbeslutninger. Kan dette være fordi at Nordea har fået et rådgivningsopdrage som gøre at de sætter dette på Hold?
-
Cupcake - Tak for link til artikel. Jeg vil nu sige at BN opkøb historien har gået verden rundt via medierne men der er ikke meget kød på benet hos nogen af medierne. Det er lidt udtryk for desperation at den ældre Asger Aamund bliver hovedkommentarer på historien for øjeblikket.
-
Haha... Ja, enig. Derfor heller ikke nogen referat. Men artiklen omtaler biotechanalytiker Frédéric Gomez, der flere gange siden 2013 er kommet med rigtige forudsigelser, hvad angår Bavas R/D-pipeline. Prøv at Google navnet med Bavarian Nordic. Børsens artikel fra februar i år vedr. chikungunya, hvor Gomez også udtaler sig - er også interessant: Især fordi Chaplin udtaler sig om at ville være aggressiv denne gang, hvorefter der stort set har været tavshed. Gomez siger, at Valneva og Bava har
-
brug for hinanden til at udvikle markedet, og at det kommer an på at der kommer en epedemi. Den er så i mellemtiden kommet.https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/bavarian-topchef-om-vaccinehab-vil-vaere-mere-aggressiv..
-
Jf. indlæg g.d. (17:57) kom WHO med et mundtligt varsel i tirsdags, og vil komme med mulig vaccineanbefalinger i løbet af et par uger, jf. afsnittene under heading "Urgent action to prevent spread" https://healthpolicy-watch.news/who-warns-of-global-risk-of-mosquito-borne-chikungunya/ Det er svært at stoppe myg... WHOs udtalelse er at finde i mange medier, dog ikke på egen hjemmeside.
-
Ja, jeg kan se, at de EU's "European Centre for Disease Prevention and Control" melder, at siden begyndelsen af 2025, og frem til begyndelsen af juni, er der omkring 220.000 Chikungunya virus-tilfælde og 80 Chikungunya virus-relaterede dødsfald i 14 lande/territorier. Tilfælde er blevet rapporteret i Amerika, Afrika og Asien, men der ikke er registreret tilfælde i fastlands-Europa. Der er dog igangværende Chikungunya virus-udbrud i Réunion og Mayotte (de yderste regioner af EU).
-
YPE - Så fastlands EU er også med nu.
-
Og kort tid efter de første tilfælde dukkede op i Frankrig tidligere i år oprettede Bava egen repræsentation i Paris... Og har produceret Vimkunya på højtryk. Se jobannonce, hvor Bava søger Key Account manager til "new subsidiary in France" https://www.linkedin.com/jobs/view/4248110500/ Jobannoncen måtte genopslås , som så mange af Bavarians jobannoncer.
-
Ja, de har i det hele taget mange stillinger slået op hos BN for øjeblikket. Men interessant information.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind