Skip to content
FORSIDEN
Log ind Opret konto
  • Kategorier
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
  1. Debatforum
  2. Kategorier
  3. Bavarian Nordic
  4. Bavarian Nordic — Juli 2025

Bavarian Nordic — Juli 2025

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Bavarian Nordic
565 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af

Dette nødråb fra CSIS "A New Era in Health Security" fra 11. juli er fortsat gældende https://www.csis.org/analysis. Og når USA ikke vil agere, så må EU, Canada, UK og andre vestlige lande træde til. De har ikke noget valg. Selv om de store ordre fra BARDA ikke længere forventes i disse år (med mindre der er kickback involveret), så skal ordrene på Jynneos nok komme - blot ikke i de målestok Bava/vi havde håbet. Der er ikke andet alternativ på markedet nu - og heller ikke lige på trapperne.

1 Reply Last reply
    0
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake

Prøver igen https://www.csis.org/analysis/new-era-health-security

1 Reply Last reply
      0
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake

GAVI underskrev aftale med Bava i sept angående hastelevering af vacciner til Afrika. Jf. PM har Gavi allerede fået grønt lys fra deres bestyrelse til etablering af Mpox stockpile pba, at funding for 2026-2030 opnås, jf. 2. sidste afsnit (og det har de stort set). Mener, at BAVA har følt sig sikker på at ordrene effektueres og derfor har produceret på fuld kapacitet til lager siden https://www.gavi.org/news/media-room/gavi-signs-agreement-bavarian-nordic-rapidly-secure-500000-doses-mpox-vaccines

1 Reply Last reply
        0
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake

Foruden Novo har jeg tidligere luftet tanken om ALK. Tænkte / fantaserede om vacciner og allergi var lidt beslægtet... Er der ikke noget om, at Lundbeck har også lidt ledig kapital og søger opkøbsmuligheder. Håber der er interesse for at beholde Bava på danske hænder.

1 Reply Last reply
          0
          • S Offline
            S Offline
            Strøjer

tænker ikke at der er det store fædrelandskærlighed for bavarian Nordic. Men er jo stort set selvfinansierende et godt stykke hen af vejen for et andet selskab. Der burde være rilige synagier i ledelsesniveauet, og bavarians kasse er fuldt og løber over. Det er lidt dumt at der skal købes kontanter for kontanter, men sådan er kapitalsituationen nu engang i Bava

1 Reply Last reply
            0
            • E Offline
              E Offline
              EliotSpitzer

Jeg kan se at der bliver argumenteret for en "dansk løsning" herinde og Lau bragt jo også Novo Fonden i spil i Millionærklubben. Jeg har i debatten nu argumenteret lidt mere med udgangspunkt i hvem af industriaktører som er aktive i dette segement. Jeg har nevnt Sanofi, Pfizer, BioNTech, GSK og AstraZeneca.

1 Reply Last reply
              0
              • K Offline
                K Offline
                kkjoel

Har suppleret yderligere 21% op i BAVA.. som en lille ekstra spekulationspakke. Solgte i stedet 40% fra af min Rheinmetall portion.. som var steget 50%, da den toppede for nylig, men nu er faldet tilbage til 33% - på 4 md! Tror ikke Rheinmetall skal buldre så meget mere op de nærmeste måneder: den er steget 180% i år, 114% i 24, 54% i 23 og 124% i 22. Helt overdrevent vildt - og selv i år har man altså kunne tjene en pæn skilling på den.

1 Reply Last reply
                0
                • K Offline
                  K Offline
                  kkjoel

Mht BAVA gætter (og stemmer!) jeg på et bud mellem 300 og 400 (og hvis budkrig måske over 400) - et leje kursen, med den nuværende bekræftede retning for selskabet, ville have nået inden for 3-5 år.

1 Reply Last reply
                  0
                  • K Offline
                    K Offline
                    kkjoel

Afslår altså øjeblikkeligt alle bud under 300.. og vil overveje alle bud over. Hvor ligger jeres smertegrænser?

1 Reply Last reply
                    0
                    • exitnuE Offline
                      exitnuE Offline
                      exitnu

Når to så store aktører går sammen, signalerer det seriøs interesse og evne til at lukke store komplekse handler. Kort sagt: en perfekt storm for et bud (hvis der kommer et bud), og min grænse ligger nok ved omkring 450-550 DKK per aktie. I grunden nok for lavt, men dog acceptabelt.

1 Reply Last reply
                      0
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake

Har mestendels danske aktier, så ville blot gerne fortsætte med at følge Bava på tæt hold. Ellers er jeg faktisk lidt græskkatolsk mht. evt. ejer så længe kursen er rimelig, Har ikke længere nogen smertegrænse, men finder et bud ml. 400-600 "rimelig", da jeg ser Chikungunya som Bavas fremtidige cashcow, hvis de ellers kunne komme ud over stepperne.

1 Reply Last reply
                        0
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake

Troede mit bud var på den høje side, og derfor glad for at se, at du, @exitnu, er i samme leje.

1 Reply Last reply
                          0
                          • E Offline
                            E Offline
                            EliotSpitzer

Aktiedirektør Per Juul fra formueforvalteren Juul Value Invest siger:
                            »Jeg er helt enig i, at den er undervurderet. Jeg mener, den burde ligge i kurs 300-350,«. https://finans.dk/erhverv/ECE18386124/investorer-bakker-op-om-bavarian-nordicstifters-bekymring-for-brandudsalg-men-siger-nok-ja-til-koebstilbud/

1 Reply Last reply
                            0
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake

Synes kursen ligger påfaldende stabil i dag og på kurs 232, hvilke var kursen ATP gav. For 2 år siden var der stor kritik af ATPs invetering i og relation til Bava, se bl.a. https://ugebrev.dk/flashnews/atp-boer-granskes-bavarian-investeringen-den-beroemte-draabe/ Børsen omtalte i samme periode ATPs Bava-problem (aktiens manglende likviditet), hvorfor ATP blev tvunget til at sælge ud af bl.a. Novo m.m. https://borsen.dk/nyheder/profinans/analyse/atp-har-et-basalt-bavarian-problem

1 Reply Last reply
                              0
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake

Hvem har interesse i at slippe info ud om kapitalfondenes interesse? Og er Bava forpligtet til at fortælle markedet, hvad niveau, der er blevet diskuteret? Samt hvilket niveau Bava evt. i tankerne? Angående Per Juul, så ved jeg ikke, hvor langt ned i materien han er på Chikungunya. Den HVIDE verden har i længere tid ikke kunnet skrabe sølle $33 mio. sammen til 500.000 doser Jynneos til Afrika, men lur mig om ikke Chik på vores kontinent og i de mest populære turiststeder kan få gang i salget.

1 Reply Last reply
                                0
                                • E Offline
                                  E Offline
                                  EliotSpitzer

Cupcake - Jeg har i en kort periode haft lidt samarbejde med Claus Wiinblad fra ATP og jeg har meget stor respekt for hvad han står for. Jeg har derfor ikke behov for at beklikke hans navn men
                                  jeg kan se Martin Bundgaard har haft travlt med at stille spørgsmål om både ham og ATP's dispositioner. Jeg håber at Wiinblad nu kan vise at ATP lavet en god disposition ved at købe sig op.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake

@ES (13:10) har ikke adgang til Finansartiklen, men ifølge billedteksten lyder det Juul synes "at Bavarian Nordic-aktien på de nuværende niveauer er for billig. Alligevel er han fristet til at sælge." .Har du adgang til artiklen? Og er det sådan at forstå, at selv om han synes aktien er 300-350 værd, så vil han sælge på nuværende niveau?

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake

Finans billedteksten i sin helhed lyder "Lars Hytting fra formueforvalteren Arthascope mener, at Bavarian Nordic-aktien på de nuværende niveauer er for billig. Alligevel er han fristet til at sælge. "

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • E Offline
                                        E Offline
                                        EliotSpitzer

Cupcake - Bemærk at både Lars Hytting fra Arthascope og Per Juul fra Juul Value Invest udtaler sig. Jeg forstår ikke helt Lars Hytting synspunkt. Han argumentere dem er for billig men jeg vil alligvel sikkert sælge .... Han repræsentere ikke den tålmodige investor.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake

Tak for uddybningen @ES - Artiklens manchet lyder "To investorer vil nok sige ja til et tilbud fra kapitalfondene på Bavarian Nordic om et købstilbud. Men aktien er alt for billig, mener de." Derfor fik jeg indtryk af, at de begge ville sælge til nuværende niveau.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.