Bavarian Nordic — Juli 2025
-
Det bliver interessant at se hvad der er sket med short i de kommende dage. De fik jo lige chancen for at slippe billigt ud når den nu ikke blev suspenderet ordentligt.
-
Jeg har været optaget med at se på Nissan hele eftermiddagen men fik så en opringning om hvad der var sket. Nu må jeg så
få læst mig op på lektierne her i en fart. -
Jeg sagde allerede for 1/2 år siden at hvis jeg sad i et Pharma selskabs ledelse så ville jeg sætte regndrenge i gang med at se på casen. Jeg håber forsat at en industri-aktører også dukker op i bud-kampen. Der er sikkert et par investment-bankers der for lange arbejdsdage nu.
-
Det er først nu, det skulle begynde at blive sjovt - og så vil Bava sælge? Giver absolut ikke mening - med mindre prisen er høj. Ingen gæld. Stor egenkapital og Chikungunya, der spreder sig og 5,6 mia mennesker er i fare og 40% kan have langvarig komplikationer. WHO skal møde inden de næste par uger for at komme med vaccineanbefalinger. https://healthpolicy-watch.news/who-warns-of-global-risk-of-mosquito-borne-chikungunya/ For ikke at tale om TBE-vaccinen.
-
Og så Mpox og Jynneos, hvor der nu er en frysetørrede version, Afrika er løbet tør for vacciner (jf. bl.a. ugentlig torsdags briefing), mpox spreder sig, og vesten skal til at beslutte sig, om mpox skal have lov til at løbe løbsk. Gavi har i forbindelse med funding af 2026-2030 budgetet, hvor over $
9 mia talt om at begynde at stockpile til alle "ikke vestlige lande", -
Cupcake - Du har helt ret. Dette er en oplagt opkøbscase - ingen gæld, forudsigelse forretning med gode produkter som ikke har alt for meget konkurrence i overskuelig fremtid, og ikke R&D projekter med ukendt risiko plus mulighed for at udvide markedet for de produkter som er.
-
Største aktionær er ATP, der ikke er de skarpeste knive på investeringsfronten, med over 10% af aktierne. https://www.bavarian-nordic.com/investor/share-information/ownership.aspx
-
Bava har været påfaldende tavs i LAANG tid. De har ikke just været proaktive omkring Chikungunya, hvor de er en af to vaccine-udbydere - og med den tilsyneladende bedste vaccine og eneste for de 12-18 årige, og de har igangsat forsøg for de 2-12 årige. De godkedelse i USA, EU (og UK?) samt afventer nu svar fra Canada. Men Bava har været langt fra proaktive mht. at fortælle om VIMKUNYAs fortræffeligheder medens konkurrentens IXCHIQ, der ikke har været "fejlfri", fortsat løber med opmærksomheden.
-
Ja, jeg er frustreret, primært pga. uvisheden, og fordi jeg ikke er klar over, om vi almindelige dødelige aktionærer, skal spørges / godkende et eventuelt take over. Synes ikke, at et salg nu, hvor firmaet (aktien) endelig skal til at flyve, er rettidig omhu. Tværtimod. Med mindre, selvfølgelig, vi taler om en kurs, der også afspejler en del af det fremtidige potentiale...
-
Der gælder jo de vanlig regler for opkøb så de skal sikre sig accept fra størstedelen af aktionærerne. ATP kan vel næste
alene blokkere handlen. Minimumskravet for at gennemføre et købstilbud er typisk, at tilbudsgiveren opnår en vis ejerandel i selskabet, ofte over 90% af aktiekapitalen -
De er tvungen til at komme med information relativt hurtigt.
-
Men jeg må formode, at da der ikke er tale om et First North-selskab, men et C25 selskab, så forløber tingene efter bogen / loven / god selskabsskik. Og at fx manglende aktietilbagekøb og andre tiltag, der kunne have haft indflydelse på kursen, er en tilfældighed.
-
Tak @EliotSpitzer (18:36) var ikke sikker - det gør mig lidt mere rolig...
-
Hvis lækagen til Bloomberg var et reelt "uheld", så må man håbe, at andre også kan se potentialet i Bava, så der bliver lidt "kamp"... Medierne skriver, at aktien "fløj" op i dag. Synes selv, at >20% er peanuts i den sammenhæng. Hvis Ledelsen / bestyrelsen er blevet lidt trætte, nu hvor R/D er på et minimum, så overlad gerne roret til andre, men lad os aktionærer endelig blive hængende, tak. Skulle Novo i øvrigt ikke diversify yderligere? Tak - skulle lige af med lidt galle. Sorry.
-
-
Link til MedWatch https://medwatch.dk/investor/article18385524.ece
-
Børsen længere artikel "“Det er sjældent vi ser denne udvikling, uden selskabet ender med at blive solgt på en eller anden måde. Michael Voss, investor, Fundamental Invest". og spørger sig selv om det er "startskuddet til en potentiel budkrig om det danske selskab. " https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/kapitalfonde-i-dialog-med-bavarian-nordic-om-opkob-investor-er-overrasket?b_source=borsen&b_medium=row_0&b_campaign=andrelaeser_news_list_1
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind