Bavarian Nordic — Februar 2025
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1279195/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Tror vi ender med et minus, selv om jeg ikke forstår hvorfor

-
Kursen nu kl 10.00 - at den kun stiger med 2,5% bruger jeg til at købe flere aktier i denne
. Prisen er efter min mening helt skæv. -
Problemet er vel, at for at kursen skal stige, skal der være nogle nye penge som kommer ind i karrusellen. Og hvor skal de komme fra ? Lige nu sælger shorterne ud. Så hvem skal købe op ? De fleste af os er jo over grænsen for det "normale". Men med en ek. på ca. 12 mia og en børskurs på 13,5 Mia.... Så er det svært at argumentere for at aktien på nogen måde er dyr.
-
Jeg tænker at der immervæk er 4,72 % af aktiekapitalen som er short. Warren Buffet har sagt at det gode ved short er at de skal købes tilbake. Det tror jeg godt kan spille en rolle for den videre kursudvikling, hvis BN leverer i dette år. Men i mine øjne knytte usikkerheden sig til USA Bioforsvar indkøb. Kommer der køb efter den fryssettøret version af MVA-BN er mit spørgsmålstegn.
-
Det tror jeg du har ret i. Den usikkerhed som den nye administration giver vil helt sikker sætte sig i kursen. Også at bava har solgt til who til næsten samme pris som til usa, vil gøre det svært fremover at få høje marginer til normale kunder i andre lande, også når who ligefrem er ude og prale med de lave priser. Hertil også mulig
konkurrence fra lc-16 øger usikkerheden. -
Svagt vaksinesalg og afbrudt kontrakter fører til underskud for Moderna i Q4. Dette kan vel også have en afsmittende effekt på BN.
-
Man begynder at tro alt kan have effekt på prisen på Bava aktien. En virksomhed som har haft viende omsætning af gummistøvler i Uganda, vil straks have betydning for prisen på Bava. Det er efterhånden den føelse man sidder med

-
Tror desværre det stikker meget dybere. Har ingen ide om hvad selskabet kan gøre for at gøre sig lækker for aktiemaked
-
@Strøjer husk på, at 2025 er et ekstraordinært godt år og altså ikke normalen. Næste år falder overskuddet markant selv hvis BN når deres målsætning på public preparedness - og hvis USA trækker følehornene til sig, kan vi i bedste fald håbe på et nulresultat.
-
@bavainvestor, er du sikker på at det bliver et nulresultat ? Det lyder umiddelbart som en voldsom reduktion.Tager du 2025 og piller 1 mia af omsætningen, med en margin på 30%, vil du da kun gå 300 mio ned i resultat. Og dermed formentlig stadig et resultat på 500-700 mio kr. (før skat), om end, flere af deres tiltag med forbedret bundlinie ikke er slået igennem deres 2025 forecast.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind