Bavarian Nordic — Februar 2025
-
Den nuværende prissætning kræver, at BN kan omsætte 1,5-2 mia. kr årligt på small pox/mpox og det er alle måske ikke overbeviste om. Man skal passe på med at fokusere på indtjeningen i 2023-25, som er ekstraordinære år. Uden mpox/smallpox går resultatet i 0 - og selv hvis de rammer et normalt år i 2026, så bliver overskuddet meget beskedent (omkring
500m efter skat og afskrivninger) -
For at få kursen op skal BN overbevise markedet om, at R&D indsatsen giver værdi for pengene. R&D spend på 900m i 2025 reducerer nettoresultatet med 700m. Hvis samme niveau følges de kommende år, så er det op mod 10 mia. kr i potentiel markedsværdi, som BN skal overbevise aktionærerne om skabes. Så bliver der basis for stigninger.
-
Det blev lidt kringlet, men BN har en opgave i at bevise, at R&D udgifterne er en god investering
-
As communicated in early 2024, Bavarian Nordic expects an average annual growth of 10-12% in Travel Health during 2023-2027, and a Public Preparedness base business of DKK 1,500 – 2,000 million annually. With 22% growth in 2024 and the additional growth expected in 2025 for Travel Health combined with the current order book for Public Preparedness, the Company is currently ahead of these ambitions.
-
Nej, jeg siger bare, at BN står overfor en stor kommunikationsopgave. Hvis 2026 ender med 500m i nettoresultat, under forudsætning af mpox ender på 1,5-2 mia. kr.
-
Så skal de forklare, at der er 300m i afskrivninger, så det er bedre at kigge på EBITDA. Derudover skal de overbevise markedet om, at R&D indsatsen skaber stor værdi.
-
Hvis markedet fokuserer på show me the money kan det blive en udfordrende tid at investere så meget i fremtiden. BN har måske ikke den bedste track record på det område.
-
Omvendt bliver en biotek/pharma virksomhed naturligvis investere markant i R&D for ikke at forsvinde
-
…nødt til….
-
tror jeg ikke
-
På fredag er der svar fra USA om de acceptere den nye vaccine - Europa har accepteret den. Jeg forstår på ingen måde prissætningen - sidste gennemsnitlig
kursmål jeg har set ligger ca på 275. -
Oven i dette tror jeg der vil komme en masse tilbagekøb af aktier. Hvis de får et “bevis” de kan sælge af FDA har den en værdi på ca 600-700 mio d.kr.
-
Hvor er det dog sørgeligt, at jeg bliver ved med at putte penge i aktien, hver gang den har en nedtur. Hver gang siger jeg til mig selv, det er sidste gang du smider dine penge ud. Men hver gang har jeg glemt det

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind